22 Kasım 2015 Pazar

Evde Baget Ekmek Yapımı

Evde ekmek pişirmeye bayılıyorum...Hele o kokusu yok mu...İçimi kocaman koskocaman bir huzur kaplıyor :)
 
Peşinden fırına bir de kek atmışsam eğer Allah! benden mutlusu yoktur o an.
 
Yazarken bile o mis kokuyu burnumda hissettim şimdi :)Umarım sizlerde o kokuyu almışsınızdır ve doğru mutfağa ekmek pişirmeye gidiyorsunuzdur:)
Peşinden fırına bir de kek atmayı unutmayın ama:)
 
Tüm kalbimle huzurlu ve mutlu hafta sonları dilerim
 
Ekmeğimiz İçin ,
Malzemeler:
1,5 su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
4 su bardağı kadar beyaz un
1 yemek kaşığı kuru maya
30 gr oda sıcaklığında tereyağı

Yapılışı:
 
Unumuzu  derin bir kabın içine alalım ve ortasını havuz gibi açalım.
Kuru mayamızı ,şekeri , oda sıcaklığındaki sütü,yağı ve tuzu da  ilave edelim ve yoğuralım.
Mayalanması için üstünü bir bezle örtelim .
İyice mayalanıp iki katına çıkana kadar bekleyelim.
Hamurumuzu  4 eşit parçaya bölelim ve baget  ekmek şekli verip tepsimize dizelim.
Bıçak yardımı ile kesikler atalım ve yarım saat kadar tepside de mayalanmaya bırakalım
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim

Afiyet Olsun
 

5 yorum:

sekermutfagimiz dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis olmuş,sevgiler

Unknown dedi ki...

Ev yapimi ekmek gibisi yok, ellerine saglik canim...

Sevgiler,

www.theladiesdelight.blogspot.com

sevdicann dedi ki...

Ben de yapıyorum ve evde sıcacık ekmek kokusu harika oluyor

ilke Çevik dedi ki...

Eline sağlık =) Ev yapımı ekmeği seviyorum

Yemek tarifleri dedi ki...

süpermiş cnm eline sağlık