30 Mayıs 2011 Pazartesi

Karnıyarık

Share |
Haftaya en sevdiğim yemekler arasında ilk 5'e kesin giren karnıyarıkla başlayayım dedim:)

Birincisi nedir diye sorarsanız şayet bağıra bağıra zeytinyağlı yaprak dolması derim:))))Onun kalbimdeki yeri değişmez:)))Yaprak dolması candır:)

Karnıyarığın yanına yapılacak olan tane tane bir pirinç pilavı ve hafif sarımsaklı bir cacık da olursa eğerrrr benden mutlusu olamaz sanırım:))))
Hiç hayır demem, diyemem,affetmem yerim yani...ay duygularımı anlatacak başka söz bulamadım:))))))

Yapması kızartma işleminden dolayı bazen gözümüzde büyüyor biliyorum:)))ama yemesi ayrı keyif :))

Aramızda ilk defa karnıyarık yapacaklar varsa eğer, eminim korkacaksınız ne kadar uzun diye:))) hatta vaz bile geçebilirsiniz...Ama sadece aşamalı olduğu için tarif etmesi uzun,yapması gayet pratik:) Elinizi korkak alıştırmayın lütfen:)))Yapın yapın yiyin:)

Buyurun nefisss karnıyarığımızın tarifine:)



6-7 adet orta boy patlıcan


1 adet iri kuru soğan

300 gr. dana kıyma

1 adet domates

1 yemek kaşığı salça

2 diş sarımsak

1 tutam tarçın



Kızartmak için,ayçiçek yağı



Süslemek için ,

1 adet domates,2-3 adet çarliston biber

1 su bardağı kadar salçalı su

maydanoz



Yapılışı:



Patlıcanları alaca soyup bıçakla ortalarına birer kesik atın.

Bol tuzlu suya atarak 15 dakika kadar acılığının çıkması için bekletin.

Patlıcanları tuzlu sudan çıkarıp bol suda yıkayın ve kurulayın

Genişçe bir tavada patlıcanları çevirerek kızartın.

Havlu kağıt üzerinde fazla yağlarını süzdürün.



Kıymalı iç harç için,



Soğanları yemeklik doğrayın.

2 yemek kaşığı kadar ayçiçeği yağında kıymayı ilave beraber kavurun.

Sarımsakları rendeleyip,salçayı ve çekirdekleri çıkartılmış domatesi küp küp doğrayıp kıymalı harca ilave edin,tekrar kavurun.

Tuz, karabiber ve bir tutam tarçını ilave edin karıştırıp ocağın altını kapatın.

İsteğe göre bir tutam maydanozu ince ince kıyıp karışıma ilave edin.



Kıymalı harcı dikkatlice orta yerinden kestiğimiz patlıcanların içlerine doldurun ve üzerlerine birer dilim domates veya biber koyun.

Patlıcanları fırın kabınıza dizip,1 bardak ılık suya 1 tatlı kaşığı salça koyup karıştırıp dökün ve pişmeye bırakın.

Pişen karnıyarıklarınızı maydanozlarla süsleyip servise hazır hale getirin



Afiyet Bal Olsun

27 Mayıs 2011 Cuma

Nutella ile Lezzetli Kahvaltı Tarifleri

Share |
Çarşamba günü Pelin Özbay'ın kıymetli daveti ile MSA'da düzenlenen "Nutella ile Lezzetli Kahvaltı Tarifleri"  etkinliğine katıldım.


Mailin geldiği günden beri çarşamba olsa bir an önce diye sabırsızlıkla bekledim....Konu Nutella  olunca akan sular durur bizim evde...Pek öyle ekmek üstü yemeyiz biz...tarafımızdan itinayla kaşıklanır genelde :))

Emre'm "ekmekli istemiyorum anneeee... ben boş Nutella seviyorummmm" der mesela:))) Baba oğul arasında nutella kavgası çıkmışlığı da vardır hatta:)))



Ah Nutella  ahhh ne güzel şeysin sen öyle:))))Ailecek hayranınız:))) Cep boyun olsun istiyoruz:))))Akışkan kıvamının hastasıyızzzz:)))



Sevgili ortağım Yaseminciğimle Birbirinden nefis lezzetler hazırladık. Uzun zamandır bu kadar çok eğlenmemiştim bunu da belirteyim,Kıkır kıkır kıkırdadık ortağımla:) Acayip keyifli çalıştık.

Sağım solum da sevdiklerimle doluydu zaten...vakit nasıl geçti hiç anlamadım...

MSA' da yapılan etkinlikleri kesinlikle tadı bir başka güzel oluyor.Her defasında pozitif enerjimle mutlu mutlu ayrılıyorum oradan...


Neler yaptınız diye sorarsanız eğer....Nutella'lı Pita Ekmeği,Nutella'lı poğaça ve Nutella'lı açma yaptık:)

Ayyy hangi birini anlatsam ki Nutella başlı başına müthiş bir lezzet malum...kendimizden geçe geçe yedik valla...Herkesin surat ifadesi aynıydı diyebilirim. 

Sağım ,solum, önüm, arkam mutlu mutlu yüzlerle doluydu:))))


Çok keyifli ve çooook tatlı bir organizasyon oldu...


Kıymetli davetleri için Pelin Hanım'a, Nutella'nın Grup Marka Müdürü Emre Bey'e,Kıymetli Şefimiz Erdal Yaman'a ve MSA 'ya sonsuz teşekkürler ederim.



Not: Resimler için de sevgili ortağım Yasemin'e ve Aylinim'e teşekkürü bir borç bilirim:)))))

Herkese NUTELLA tadında mutlu mutlu hafta sonları dilerim.

SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER


23 Mayıs 2011 Pazartesi

Fırında Kıymalı Patates

Share |
Merhabalar canım blogcanlarım,

Yazı getirdik galiba sonunda...Güneş içimizi ısıtmaya başladı hafifte olsa:)

Ben kesinlikle güneş enerjisiyle çalışıyorum geç de olsa anladım:))) İçim fıkır fıkır...

Hele Emre'm sokaktan içeri girmek istemiyor...Yataktan kalkar kalkmaz gökyüzüne bakıp programlara başlıyor...Müsait olmadığımı anladığı zamanda da çok iyi bir anne olduğumu söyleyip ,çocuk parkına gitme ödülü kazandığımı bile söylüyor uyanık gonzales:)))

Şaka bir yana son bir kaç aydır iyice büyüdüğünü fark ediyorum..Bazen beni öyle bir güldürüyor ki gözümden yaşlar geliyor...maço tavırları da bir bitse herşey süper olacak:)
2 gündür kısa kollu da giyinmeye başladı,pek mutluyuz:) Cıbıl cıbıl kollar tabii ,öpmeye doyamıyorum:)))ne zaman emekleyecek,yürüyecek,konuşacak derken bir bakıyoruz kocaman olmuşlar...ah ahhh.zaman çok hızlı ilerliyor...

Hele şu patatesler neredeyse 2 aydır sırada bekliyorlar tarafınızdan okunmak için:)))
Yazık onlara:)))

Herkese mutlu mutlu,sağlıklı,neşeli,sıkıntısız,güneşli bir hafta dilerimmmmmm.




Buyurun tarifimize,

Malzemeler:

7 adet patates
150 gr. kadar dana kıyma
1 adet iri domates
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
tuz,karabiber,pulbiber
1 tatlı kaşığı kadar acı biber salçası

1 su bardağı kadar salçalı su,
1 tutam maydonoz
ayçiçek yağı

Yapılışı:

Patateslerin kabuklarını soyup yuvarlak yuvarlak doğruyoruz.
Arkalı önlü sıvıyağda hafifçe kızartıyoruz.Havlu kağıt üzerinde yağını süzmeye bırakıyoruz.

Yemeklik doğranmış soğanı ,rendelenmiş sarımsağı ve kıymayı kavuruyoruz.
Domateslerin kabuklarını soyup doğrayıp,kıyma karışımına ilave ediyoruz.
Acı biber salçamızı,tuzumuzu ,baharatlarımızı ilave edip 2-3 dakika daha orta ateşte karıştırıyoruz.
Ocağı kapatıp arzuya göre 1/4 demet kadar maydanozu ince ince kıyıp harcımıza ilave ediyoruz.
Fırın kabımızı patatesleri dizip üzerine kıymalı harcımızdan döküyoruz.
(İsterseniz biber vs. de üzerine dizebilirsiniz.)
1 bardak kadar salçalı su hazırlayıp yemeğimizin üzerine döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında patatesler yumuşayıncaya  kadar pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN.


20 Mayıs 2011 Cuma

Kabak Mücver

Share |
Merhabalar canım blogcanlarımmmm,

Havalar bir açıyor bir kapıyor,güneş bizimle sürekli dalga geçiyor sanki...Olsun mühim olan bizim havamız değil mi blogcanlarım:)

Herkese keyifli,neşeli,huzurlu,sağlıklı mutlu mutlu hafta sonları dilerim.

Buyurun bugünün tarifine,


Kabak Mücver için,

Malzemeler:

4 adet kabak
1/2 demet dereotu
1 adet yumurta
tuz-karabiber
1 su bardağı kadar un

kızartmak için,ayçiçek yağı

Yapılışı:

Yıkanmış,soyulmuş kabakları geniş bir kasenin içine rendeliyoruz.
Yıkanmış,ince ince kıyılmış dereotunu,yumurtayı,tuzu,karabiberi deilave edip karıştırıyoruz.
Yavaş yavaş unu da ilave edip karıştırıyoruz.
Karışımı kaşık yardımı ile kızgın yağa döküp önlü arkalı kızartıyoruz.
Havlu kağıt üzerinde yağını süzdürüp servis yapıyoruz.

AFİYET BAL OLSUN

16 Mayıs 2011 Pazartesi

5.Blog Yazarları Buluşması

Share |
Sonunda büyük gün geldi çattı veeee sıcacık güneşli bir pazar gününde 5. blog yazarları buluşmamızı Fenerbahçe Özsüt Atölye’de gerçekleştirdik.



Harika bir gün oldu...Herşey tıkır tıkır işledi çok şükür.
Sponsorlarımız sağolsunlar müthişlerdi...Çok rahat oldu herşey.
Sevil ,Yasemin ve ben zaten çok iyi de arkadaş olduğumuz için iletişimimiz sürekli lay lay lom modundaydı:)

Pazar günü önce güneş bizi tüm güzelliğiyle ısıttı...Sonra da teker teker gelen dostlarımız .....
Gün boyunca ne kadar şanslıyım diye düşünüp mutlu oldum.Nereye baksam sıcacık mutlu yüzler gördüm...Kahkahalar havada uçuştu...samimi duygularla sarıp sarmaladık birbirimizi....

Her bir misafiri tek tek anlatmak isterdim aslında size...nasıl yardım etmek için çırpındıklarını,nasıl pozitif enerji saçtıklarını,nasıl heyecanımızı paylaştıklarını hepsini yazmak isterdim ...Fakat kişi sayısı 100'ün üzerinde olunca bu imkansız oluyor tabi:))


Gelelim Özsüt 'e...Özsüt bizler için çırpınıp durdu cumartesiden beri...Sağolsunlar oldukça fazla olan hediyelerimizi bir gün öncesinden muhafaza ettiler...1 sn. bile yüzlerindeki gülümsemeyi esirgemediler bizden.Bizimle beraber koşturup durdular günler öncesinden.Kendimizi evimizde hissettirdiler bize sağolsunlar...Hijyen 10 numara zaten...beni yakından tanıyanlar bilirler temizliği nasıl sevdiğimi:)Mekan temiz,çalışanlar mis gibi...menü süper:) Eee daha ne olsun:) Bize sadece coşmak kaldı:)


Bizler için muhteşem bir Ege kahvaltısı hazırlamışlardı...Afiyetle kahvaltılar yapıldı.Sonra sponsorlar eşliğinde hediye çekilişlerimiz yapıldı...

Bahar coşkusunun gazıyla herkesi şımartmaya çalıştık:))))



Tabii Özsüt'te bizi şımarttı bu güzel ve nefis pastasıyla...


Heyecanla kestik pastamızı ... vee afiyetle de yedik bu güzel günün şerefine...



Kıymetli sponsorlarımız,

Maggi ,Henkel, Sofra Dergisi, Muratbey Peynirleri, Yonca gıda, Chef İstanbul, Benetton, Altıparmak, Elit çikolata, Roberto Bene, Becel, Akdeniz Bujiteri, Mer Balık Restaurant, Sustilo , Sebahat Güzellik merkezi, Vaseline, Elidor 'a sonsuz teşekkür ederiz.

Feneryolu ÖZSÜT'e ,Sayın Hasan Bey'e,Ahmet Bey'e,Taşkın bey'e, Feyyaz bey'e,Abdullah Bey'e ,Kadir bey'e , Ozan bey'e ,Ömer Bey'e ve Durdu Bey'e bu keyifli organizasyonda bizimle berbaer oldukları için sonsuz teşekkürler ederiz.

6. Buluşmayı heyecanla bekliyoruz ve arkadaşlarımızı tüm kalbimizle destekliyoruz.:)

Sevgili arkadaşlarım Sevilciğim ve Yaseminciğimi de öpüyorummmmm:))))

Sevgiler






9 Mayıs 2011 Pazartesi

İrmik Tatlısı

Share |
 
 
Ne paylaşsam acaba bugün diye düşünürkennnn....

Haftaya tatlı bir tarifle başlayalım taptatlı günlerimiz olsunnn ve azıcık da hafif de bir tatlı olsun ki yuvarlanmayalım bu yaz dedim:)))) hihihihi hohoho:)


İRMİK TATLISI

MALZEMELER:

1 Su Bardağı İrmik

4 Su bardağı süt

1,5 Su Bardağı tozşeker

2 çorba Kaşığı Hindistan cevizi

1 paket vanilya


Süslemek için, tarçın


YAPILIŞI:

Tencereye irmik,süt ve şekeri koyup karıştıralım.

Vanilya ve Hindistan cevizini de ilave edip orta ateşte koyulaşana dek pişirelim.

Servis yapacağımız kaseye döküp soğumaya bırakalım.

Soğuduktan sonra tarçınla süsleyip servis yapalım.


AFİYET ,BAL OLSUN

SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER


4 Mayıs 2011 Çarşamba

Sıfır yağ,Sıfır Suç...Airfryer ile Bol Bol Kızartalım mı ?

Share |

Düşünün şimdi canınız acayip kızartma istiyoooor...

Ama göbişiniz aklınıza geliyor, hatta gözünüzün önünde olduğu için aklınızdan hiç çıkmıyor...Moraliniz bozuluyor tabi....haklısınız:)

İşte Airfryer artık imdadımıza yetişti kızlar:)


Kızartıp kızartıp yiyelim...Sıfır yağ,sağlıklı,lezzetli ve hızlı....



Nereden mi biliyorummm:)

Geçtiğimiz haftalarda Onur Bey'in daveti ile The House Cafe Atelier’de düzenlenen, Mutfak Koçu Gülhan Kara’nın da katıldığı bir etkinlikte Philips airfryer'ı tanıma ve dostlarımla keyifli bir akşam geçirme şansını yakaladım.


Blogcanlarımla beraber Airfryer'da birbirinden nefis yağsız köfteler pişirdik de ondan biliyorum...

İnanın parmaklarımızı yedik.Patatesler de müthişti,sağa sola yamulmuyorlar piştikten sonra:)kuru kuru da gelmiyor baymıyor içimizi...Ketçaba bana bana yiyesiniz geliyor:)))

Ben kendi adıma çok beğendim ve sevdim valla...

Ortağım küçük Yaso'ya da buradan selamlarımı gönderiyorum:)))))
Çok iyi bir ikili olduk,Ulvi bir görevi üstlendik ve beraberce gurmelik yaptık doya doya:)




Airfryer'ın tipi ,rengi çok güzel...kullanışlı,pratik,yormuyor sizi...Koy malzemelerini ,ayarla dakikasını...o tın tın pişerken siz başka bir iş yapın:)))

Mesela ben bugün biber kızarttım.Salatamı hazırlayana kadar biberlerim pişmişti:) Koku yok,yağ yok,mutfak temiz:))) Ayyy dedim bunca zamandır nerdeydin airfryer'cım:)

Şu an yeni oyuncağımla birbirimizi tanıma sürecindeyiz...Eminim harika bir ikili olacağız.Bu hafta kendimi ona adadım...Bakalım neler pişireceğiz beraber:)

Emre patateslerden çok memnun...yağsız olduğunun farkında bile değil:) Emre memnunsa zaten bizim memnun olmamamız imkansız:)))


Gerçekten anneler günü de yaklaşırken acayip güzel bir hediye alternatifi olabilir:)
Önümüz yaz suçluluk hissetmeden bol bol kızartır yeriz:)))




Çok keyifli bir akşam geçirdim...

Fotoğraflara keyifle bakıyorum kaç gündür ...Hepimizin gözleri gülüyor:)

Demek ki neymişşşş airfryer hem gözü hem mideyi mutlu ediyormuş:))))Kıssadan hisse oldu:)


Gülhan Hanım'la tanıştığım için de inanılmaz mutlu oldum. Kesinlikle çok zarif bir hanımefendi...Mutfağa çoook yakışıyor,kendisini zevkle dinletiyor ve zevkle öğretiyor...Pozitif enerjisi müthişti...Keşke vakit daha uzun olsaydı daha çok beraber olsaydık:)
Umarım en yakın zamanda tekrar beraber oluruz.

 Detaylar için burayı tıklayın...

Bu keyifli organizasyon için Philips'e ve güleryüzlü ekip arkadaşlarına,Gülhan Hanım'a,Bersay İletişime,Onur Bey'e, The House Cafe'ye sonsuz teşekkürler ederim.

Sevgi Dolu Öpücükler

2 Mayıs 2011 Pazartesi

Acılı Kırmızı Biber Çorbası ve Kırmızı Dergisi

Share |
Merhabalar canım blogcanlarımmmm,

Yazmam gereken o kadar çok şey var ki vah ki vah bana...İpin ucunu kaçırınca da cezaya dönüşüyor sanki post hazırlamak:)
Kumanda panelime de bir haller olmuş zaten:( ne nerede bulmak gıcık etti beni:) stres oldum resmen,hiç de beğenmedim bu halini aramızda kalsın:)
Eski kumanda panelimiz daha bir kullanışlıydı sanki,alışırım inşallah çabuçak:)

Bugün aslındaaaa güzel bir haber vereceğim size....

Ben bu ayyyy Kırmızı Dergisi Mayıs ayı sayısındayımmmm:))) Çay saatiyle huzurlarınızdayım:)

İnanlmaz heyecanlı ve güzel bir anı oldu benim için. En güzeli de herşey olup bittikten sonra dergiyi elime alıp vaayyy dediğim an oluyor:)))) İçim içime sığmıyor:)
Bu defa Ayşenciğimle tam vapura binecekken... bayide dergiyi görüp panter edasıyla üstüne atladım hemen:))))beraber paylaştık bu sevinci arkadaşımla:)))) Pek romantikti:))))
Biz Bu mudurrrr budurrrrr dedik:)

Umarım sizler de beğenirsiniz blogcanlarım:)))

Bugünün anlam ve önemine uysun diye kıpkırmızı bir çorba tarifi vereceğim size:)
Geyiği bozmayalım ve söylemeden geçmeyelim bu çorbayı kim buldu bilmem amaaaa dermişimmm siz de gülermişsiniz:)))

Biz karıkoca çok seviyoruz bu çorbayı,denemediyseniz tavsiye ederim:)




Malzemeler:

3 Adet Kırmızı Biber
3 Adet Közlenmiş Kırmızı Biber
1 adet havuç
1 yemek kaşığı ayçiçek yağı
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı acıbiber salçası
2 diş sarımsak
tuz,karabiber,pulbiber
5-6 bardak kadar su

Yapılışı:

1 yemek kaşığı sıvıyağda sarımsağı ve unu hafifçe kavuruyoruz.
Havucu rendeleyip,biberleri küp doğruyoruz karıştırıyoruz.
salçayı ve baharatları ilave edip suyumuzu ekleyip 15 dakika kadar pişiriyoruz.
Çorbamızı blenderdan geçirip 5 dakika kadar daha pişirip servise hazır hale getiriyoruz.

Afiyet  ,Bal Olsun

Mutlu mutlu güpgüzel bir hafta dilerim herkese...

 
Visual Design By Afet