18 Ekim 2011 Salı

Zeytinyağlı Havuç

Bizim evden zeytinyağlı yemek hiç eksik olmaz.Acayip severiz.Mevsimine göre alıp alıp pişiririm. Mesela birazdan limonlu limonlu bir pırasa pişireceğim yarın için:) 1 gün bekleyince tadına doyum olmuyor.
Pazar-pazartesi Manavgat'ın pazarı kuruluyor.Kendimden geçiyorum resmen:) Bir kitapçıda gezerken böyle oluyorum bir de pazarda:)))) Görseniz herşey öyle taze öyle doğal ki...Ne alacağımı ne pişireceğimi şaşırıyorum:) Fesleğen,nane öyle buram buram kokuyor ki....Bu güzellikler karşısında şükretmemek imkansız oluyor...Şaka maka burda da  acayip organik oldum valla...geldiğimde de göreceksiniz zaten:) gürbüz gürbüzüm:))Yanaklar tam makaslık:)))
Ay sonunda kavuşacağız inşallah blogcanlarım,beni özlemeye devam edin tamam mı:)



Malzemeler:

1 kg. havuç
1 adet limonun suyu
1 çay bardağı zeytinyağı
2 adet kesme şeker
3 yemek kaşığı pirinç
1-1,5 su bardağı kadar su
tuz
(isteğe göre, 1 adet kurusoğan)

Yapılışı:

Havuçların kabuklarını soyup(kazıyıp) tencereye yuvarlak yuvarlak doğruyoruz.zeytinyağını,limon suyunu,pirinci,şekeri tuzu ve suyuda ilave eiyoruz.
Sık sık suyunu kontrol ederek havuçlar yumuşayıncaya dek pişiriyoruz.
Soğuk veya ılık servis yapıyoruz.

AFİYET OLSUN.

9 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

benn bu tabağı alsamm,,müsadenle gülüm:)
nasıl canlı görünüyor:)
ekrana yapışdım kaldım resmen...
ellerine sağlık canım...
gönül dolusu sevgilerimle...
:))

Unknown dedi ki...

zeytinyağlıları çok severim,ellerine sağlık.afiyet şeker olsun.bende kitapçıları ve pazarları gezerken kendimden geçiyorum.sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

yarında bizim buranın pazarı var

inşaAllah gidip bende sebze şölenine hayran olup hngisini alacağımı şaşıracağım :)

Unknown dedi ki...

Ah o pazara ben de gitmek istiyorum Zeynepçim bir de senin yanağından makas almak,
ellerine sağlık canım

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

zeytinyağlı havuç hiç denememiştim ama mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık...

BETÜLCE dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor.

Saglıklımutfak dedi ki...

Oh mis rengin güzelliğine bak. nunişiim ellerine sağlık

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

ay yerim ben o makaslık yanaklarınıgelde alacağım makas senden :))
canım benim nede güzel bir havuç olmuş böyle hımmm bayılırım ellerine sağlıka afiyet bal olsun..

Sevil Şahin dedi ki...

aa unutmadan benim içinde gez o pazarda bende bayılırım pazarda saatlerce gezebilirim..
gel birgün bizim bakırköy pazarına çıkalım kendimizi kaybedelim hahahaha