18 Ağustos 2011 Perşembe

Zeytinyağlı Kabak Kalye


Herkese merhaba blogcanlarımmmm,

Üstümde bir rehavet, bir rehavet anlatamam size:) Hilalcim dürtüklemese inanın kolumu kıpırdatmayacaktım bir süre daha...Mevsimsel bir durum mu yoksa tatil rehaveti mi çözemedim henüz.Yemek pişirmek bile içimden gelmiyor bu sıralar.Dergilere bakıyorum ,yeni tarifler görüyorum falan ,önce bir heyecanlanıyorum sonra yine bezgin bekir moduma geri dönüyorum:)

Bayram da geliyor... Bayramları oldum olası pek sevmem zaten...Çekirdek aile olunca insan öyle şaşalı yaşanmıyor bayramlar,üzücü bile olabiliyor hatta...Bu yüzden ben hep "tatil geliyor ,yuppi" tadında yaşarım bayramlarımı:) Tek sevdiğim yanı ise herkesin çikolata ,şeker ikram ediyor olması:)))

Sonracımaaa rejime de başladım,bugün tam 5. gün oldu:) Hala bozmadım yeminimi:))) Canım aşure istiyor,çikolatalı sufle istiyor,tulumba tatlısı istiyor,supangle istiyor...neler neler...hemde hepsini aynı anda istiyor:) Gözü dönmüş bir ruh hali içerisindeyim kısaca:)))

Gözümün önünden tatlılar film şeridi gibi geçerken ben kabak kalyeyle idare ediyorum,of ki off yazık bana:)))

Hadi bari kısa keseyim de size de yazık olmasın:))))Kaçın kurtulun:)

Hepinizi en sevgi dolusundan öperimmmm,sarılırım,tekrar öperim:)



Malzemeler:

4 Adet kabak
2 Adet domates
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı pirinç
5 yemek kaşığı zeytinyağı
2 diş sarımsak
2 adet kesme şeker
tuz
su

Süslemek için dereotu,

Yapılışı:

Kabakları yıkayıp ,kabuklarını kazıyıp ,uzunlamasına ortadan ikiye bölerek yarım ay şeklinde doğrayalım.
Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım.
Soğanı yemeklik doğrayıp ,zeytinyağında kavuralım. Doğranmış kabakları ve domatesleri ilave edelim.Sarımsağı minik minik doğrayıp serpelim.Tuzu,şekeri ,pirinçleri ve bir çay bardağı kadar da sıcak su ekleyip (suyunu sık sık kontrol ederek) kabaklar yumuşayıncaya dek pişirelim.
Dereotu ile süsleyip tercihe göre soğuk servis yapalım.

AFİYET OLSUN




13 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık.benimde hiç yazasım yoktu .bu güne kısmetmiş.

Unknown dedi ki...

Benim son 2 aydır gözümün önünden geçen tatlıları bir bilsen ahhhh ahhh :(((
Böyle canım çeke çeke 10 kilo gitti.
En sık yediğim sebzelerden biride kabak oldu.
Her türlüsünü yaptım yedim.
Senin kalyede nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık canım benim..
Öpüyorum.

Lezzet Karnavalı dedi ki...

hafif bir rejim yemeği olmuş,eline sağlık!
nedense insanın canı rejime girdiğinde olsa da olur olmasa da dediği tatlıları çekiyor,aynı anda 3-4 tane yiyebilecekmişsin gibi geliyor değil mi :))

yildiz dedi ki...

Ellerinize saglik,hayirli Ramazanlar diliyorum

Unknown dedi ki...

Ramazan başından beri aklımdan geçeni,geçenleri tabaklara döküşümü ve bütün bunları nasıl yediğimi görsen bana acır yeminini hiç ama hiç bozmazdın zaten.Ayrıca bu nefis görünen kabak kalyeyi yiediğin için sana acıyacağımı düşünüyorsan yanılıyorsun
Çok çok öpüyorum seni Zeynebim

Eya dedi ki...

Tam bir yaz yemegi...ellerine saglik...

Tümay Öztürk dedi ki...

Ayyy Zeynepcim ya bu rejim kelimesi senin ve benim yanımda ne kadar da havada duruyor di mi:) Aman bozma arkadaşım belki senden feyz alarak bende başarabilirim. Kabak kalye nefis görünüyor. Zaten de bayılırım (ki ben neye bayılmam:) ) ellerine sağlık...

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Ben seni her daim dinlerim güzelim. Anlat anlatabildiğin kadar. Tatilde ne oluyorsak, bak ben de hala doğru dürüst kendime gelemedim, sabahları bir türlü uyanamıyorum.

xcelis dedi ki...

bayılırım kabağa ya ellerinize sağlık leziz görünüyor afiyetler olsun
hayırlı cumalar.

Adsız dedi ki...

Evimizin en sevileğin sebzesidir, kabak, bu günkü menü listeme aldım bile, ellerine sağlık:))

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık Zeynep. Valla ben bir türlü rejim yapmayı beceremiyorum sana kolaylıklar versin. Heleki ramazanda insanın dahada tatlı yiyesi geliyor. Azmini koru arkadaşım. Sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

nefis olmuş meze kıvamında:)
sevgiler

Unknown dedi ki...

O şeylerden benim de canım istiyor,hem de çok fena:)
İnsan dikkat edeyim dedikçe,aklının fikrinin en merkezine gelip kuruluyor türlü türlü menüler :)
Yine de tutuyorum kendimi,maşAllah bana :)
Sana da tabi :)
Rehavet hep var canım,geçici olduğunu düşünerek kendimi rahatlatıyorum :)
Bu da geçececek inşş:)
Tarifin harika gözüküyor..
Ellerine,emeğine sağlık..
Hayırlı Ramazanlar diliyorum...