30 Mart 2011 Çarşamba

Elmalı Kuplar

Merhaba canım blogcanlarımmmmm:)

Bugün ne günü bilin bakalımmmm:) evettt Sülüman günü:) Ne tarifi versem diye düşünürken elmalı kuplarım aklıma geldi,hemen pişirirseniz akşama soğuk soğuk Süloya bakarken yersiniz afiyetle:) Akşama tam çekirdeklik bölüm gerçi :) Heyecanla bekliyorum... bakalım Pargalı'ya neler olacak:)

Bu nefis kuplarımı Sofra Dergisi Mart Sayısı için hazırlamıştım...Şimdi de huzurlarınızda blogcanlarım.

Herkese tatlı tatlı güp güzel bir gün dilerim.


ELMALI KUPLAR


Malzemeler:

3 adet kırmızı elma

1 çay kaşığı tarçın

1/3 çay kaşığı zencefil tozu

4 yemek kaşığı tozşeker

1 çay bardağı pirinç fındık



Muhallebi için malzemeler:



1 Litre süt

1 su bardağı toz şeker

1 paket vanilya

4 yemek kaşığı un



Süslemek için fındık


Yapılışı:

Elmaların kabuklarını soyup rendeleyin,

Tencereye alıp üzerine tozşekeri de ekleyip kısık ateşte pişirin.

Tarçını, zencefil tozunu ve fındığı da ilave edip karıştırın.

Kupların yarısına kadar paylaştırın.



Muhallebi malzemelerini bir tencereye alıp koyulaşıncaya kadar pişirin.

Piştikten sonra kuplardaki elmaların üzerine dökün ve soğumaya bırakın.

Soğuyan kuplarınızı fındık vs. ile süsleyip servis yapın.



Afiyet Bal Olsun.

Sevgi Dolu Öpücükler



17 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

Harika gozukuyor allerinize saglik
sevgiler
Sefa

Aycan dedi ki...

Sofra dergidinde gördüğümde bayılmıştım zaten canım.Ellerine sağlık nefis görünüyor.


Sevgiler;

LEZZETİKRAM dedi ki...

oh ne güzel ne güzel yorum yazabilmek ne güzel ;) canım çok seviyorum ben bu tarifi ellerine sağlık harika olmuşlar :)

memolininannesi dedi ki...

ilahi çok hoşsun. sülüman günü olayı beni kopardı resmen... eline sağlık çok hoş gözüküyor...

mutfagabuyrun dedi ki...

tam benlik bir tarif olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Şekerparem sülümanı hiç izlemedim:))
Ama kuplar muhteşem ellerine sağlık öpüyorum.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım diziyi izlerken nasıl bittiğini anlamaz insan:)

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım çok lezzetli olmuşlar elma herşeye yakışıyor sevgiler...

Unknown dedi ki...

Sülüman pargalıyı vezir yaptı bir de haticeyi verse ala diyeceğiz ama ben sofra dergisini aldım senin zerafetle çayını yudumlarken resmini gördüm kup tarifini aldım böylece zaten herşey ala üstü Sultanım

Ferkay dedi ki...

İyi gitti Sülümanı seyrederken Zeynebim elmalı tatlarada bayılırım
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler..

Tümay Öztürk dedi ki...

Ben kupları daha önce de görmüştüüm:)))O zaman da canım çekmişti şimdide:) Yaaa iyi ki yayınladın şimdi kaç zamandır akşam yemeğinde tatlımız yoktu. ben bu akşam bundan yapıcam! KEsin:) Saol güler yüzlü, güzel yüzlü arkadaşım. Ellerine sağlık:)

Saglıklımutfak dedi ki...

Oyy nefis. istiyorum, istiyorum, istiyorum,istiyorum, istiyorum, istiyorum. Bilmem anlatabildim mi?

Unknown dedi ki...

oh oh ellerine saglık.hafif bir tatlı.tam dizilk olmuş.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Tüh sülüman seyrederken ne güzel giderdi:))
Geç gördüm canım. Ama malzemem var yapabilirim:)))
Ellerine sağlık
Öptüm seni çok

durutarifler dedi ki...

Tam oğlumluk bir lezzet. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok şık olmuşlar ve de leziz görünüyorlar.denenmeli:)
bu arada buluşma için mail attım inşAllah katılacağım,görüşmek dileğiyle.selamlar.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

enfes görünüyor...elelrinize sağlık...