29 Haziran 2010 Salı

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

Share |
Oy oy oyyy ...İk gündür Robocop gibiyim.

Boynum,sırtım tutulmuş,kafamı çeviremiyorum,hareketlerim %50 azalmış durumda:(

Karşıdan karşıya falan geçmeye kalksam kesin sinek gibi bir arabanın penceresine yapışırım:) Çünkü kafamı sağdan sola çevirmem 5 dakika falan alıyor sanırım:))

Saçımı bağlamak için kolumu bile kaldıramıyorum:((( hele yüzümü yıkamak işkence:(((
perişan oldum valla:) Nerde nasıl çarpıldım hiç farkında da değilim...Ama blog aşkı bu olsa gerek:)

Ne garip  hasta da olsam bloğumu ihmal edemiyorum...aklım kalıyor,içim içimi yiyiyor...resmen suçlu hissediyorum kendimi:)) hele blog ziyaretlerimi aksattığım zaman acayip kötü oluyorum,sizler de benim gibimisiniz  yoksa ben mi cinsim aydınlatın beni nooolurrrr:))))

Geçenlerde seneler önce gazeten kestiğim bir tarifi bulunca defterimin arasında , heyecanla mutfağa koştum hemen:))
Bir kaç saat sonra da ortaya bu nefis kurabiyeler çıktı... Biz beğendik umarım siz de beğenirsiniz:)

Buyurun tarifimize,






DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE


MALZEMELER:

1 Adet yumurta

2 çorba kaşığı yoğurt

1 çay bardağı tozşeker

3 çorba kaşığı margarin

Aldığı kadar un

½ paket kabartma tozu

1 paket vanilya

3 çorba kaşığı damla çikolata

3 çorba kaşığı kıyılmış fındık



YAPILIŞI:



Geniş bir kasede yumurta, tozşeker, margarin, yoğurt, vanilya ve kabartma tozunu karıştırın. Yavaş yavaş unu ilave edip karıştırmaya devam edin.

İyice yoğurduktan sonra fındığı ve damla çikolatayı da ilave edip tekrar yoğurun.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, yuvarlayıp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye aralıklarla dizin.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarana dek pişirin.



Afiyet, Bal Olsun

Sevgiler,Öpücükler


22 Haziran 2010 Salı

HAVUÇLU CEVİZLİ KEK

Share |
Herkese en sevgi dolusundan merhabalar,

Sıcaklardanmıdır nedir bir tembellik hali var üzerimde anlamadım gitti...kaplumbağa modundayım iki gündür...tarif eklemeye üşeniyorum resmen:)))

Haberlere bakıyorum ,gazetelere bakıyorum ... üzülüyorum ve iyice baygınlaşıyorum:(

Şimdi Emre'm horul horul uyurken geçen hafta çaya gelen ablamlar, kardeşim ve havuçlu kek seven damadım için hazırladığım kekin tarifini vereyim dedim:)))
Allah'a şükür damadımız iştahlı ve açıksözlü olduğu için onun üzerinde rahat rahat denemeler yapabiliyorum:))))
Malum canım sevgilim çikolatalı kek dışında diğer keklere burun kıvırıyor her zaman:))) ama beeen yine de onu çoook seviyorum:)))))) Bütün çikolatalı kekler feda olsun aşkıma:))))

Havuçlu kekimiz nemli nemli ,gerçekten nefis oldu,tüm kalbimle tavsiye ederim denemek isteyenlere:)
Özellikle 1 gün sonra tadı daha çok oturuyor:)

Buyurun tarifimize,



Malzemeler:


3 Adet Yumurta

1 Su Bardağı Ayçiçek yağı

2 Su Bardağından 1 parmak eksik tozşeker

2 adet iri havuç

1 çay bardağı fındık veya ceviz

1 Adet limon kabuğu rendesi

1 yemek kaşığı limon suyu

1 tatlı kaşığı tarçın

1 çay kaşığı  zencefil tozu

1 Paket Kabartma Tozu

1 Paket Vanilya

2,5 su bardağı kadar un

Yapılışı:

Yumurtaları ve şekeri, köpük köpük olana dek çırpıyoruz.
Ayçiçek yağımızı ekleyip tekrar çırpıyoruz.
Tarçını,zencefili,vanilyayı,limon kabuğunu ve 1 yemek kaşığı limon suyunu ilave edip karıştırıyoruz.
Havucu rendeliyoruz karışıma ilave ediyoruz,cevizleri dişe gelecek şekilde kırıp ekliyoruz.
Elenmiş unu ve kabartma tozumuzu da ilave edip tekrar karıştırıyoruz.
Yağlanmış ve unlanmış kalıbımıza harcımızı döküp,önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz.

AFİYET ,  BAL OLSUN

SEVGİLER, ÖPÜCÜKLER



17 Haziran 2010 Perşembe

LAHANA SALATASI

Share |
Herkese en gülücüklüsünden merhabalar:)

Hepimizin Regaip kandili mübarek olsun.Allah herşeyi hepimizin gönlüne göre versin, bütün dualarımız kabul olsun inşallah...Herkese hayırlı ,mutlu kandiller dilerim.

Bu sıcak günlerde de soğuk soğuk bir salata tarifi fena olmaz diye düşündüm ve RAY GURME dergisi için hazırladığım pratik ve lezzetli salatamı paylaşayım dedim...

Buyurun tarifimize;





LAHANA SALATASI

Malzemeler:

1 adet küçük boy beyaz lahana

1 adet havuç

1 çay bardağı mısır

8 adet kornişon turşu

1 kase süzme yoğurt

5 yemek kaşığı mayonez

1 diş sarımsak

Tuz



YAPILIŞI:

Lahanayı yıkayıp yapraklara ayırıp, ince ince aynı boyutta olacak şekilde jülyen usulü doğruyoruz.

Havucu iri iri rendeleyip, turşuyu da yuvarlak yuvarlak doğrayıp mısırla beraber

lahanaya ekliyoruz

Ayrı bir kasede sarımsaklı yoğurt,mayonez ve tuzu karıştırıp salata harcımıza döküp karıştırıyoruz. Servis tabağımıza alıp, ikram ediyoruz.

AFİYET  , BAL OLSUN

SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER

ZEYNEPLE ÇİKOLATA TADINDA GÜNLER :)

8 Haziran 2010 Salı

KNORR' LA MSA' DA BLOGGER ETKİNLİĞİ

Share |
Herkese en gülücüklüsünden sıcacık merhabalarrr:))))

Dışarıda öyle bir yağmur var ki şu an....vızır vızır itfaiyeler geçiyor sürekli...Emremle resmen tırstık:)))
Oğlum şimdi oyuncaklara dalmışken ben de neler yaptım bu hafta anlatayım size:)))

Geçen hafta  meloşla msn'de konuşurken KNORR'dan davet aldığını bana da gelip gelmediğini sordu:)))
yok dedim gelmedi valla şekerim,üzüldüm bak şimdi dedim:)))) oda üzülme üzülme gelir bak gör,sensiz olmazzz dedi:))))
Sonracığıma Cumartesi günü MSA'da yapılan KNORR etkinliğine gidiyor meloşcum,ben de doğum günüm olduğu için hazırlanıyorum, dışarıda eşimle ve oğluşumla öğle yemeği yemek için...bir telefon geliyor 12:45 te:)))))15 dakika sonra etkinliğimiz başlıyor acaba gelirmisiniz vs... ben gak guk, bilmem ki vs. derken bir baktık yoldayız:))))  Meloşcum herşeyi hazırlamış sağolsun , önlüğüm şapkam bile elindeydi:))) Acayip duygulandım inanın...

Şef  MEHMET SOYKAN eşliğinde knorr ürünleriyle nefissss yemekler hazırladık....Mehmet Bey gerçekten çok klas ve önemli bir isim,tanıştığım için çooook şanslı hissediyorum kendimi...Kendisini dinlerken gerçekten acayip heyecanlandım...Gözlerimden çıkan ışığı ben bile fark ediyordum yani:)))tekrar tekrar teşekkür ederim.

KNORR'un birbirinden nefis ürünlerini deneyerek nefis lezzetler çıkardık ortaya.Bütün ürünleri o kadar güzel ki zaten hepsini gönül rahatlığıyla tavsiye ederim size...Tavsiyem KNORR 'sa at sepete yapın:) Pişman olmayacaksınız:))

Canım Meloş,Canım İncim ve Sevgili Komşum Mert Bey'le kakara kikiri dakikalar geçirdik her zaman ki gibi...benim için harika bir doğum günü ve güzel bir cumartesi oldu.. mert bey 'de çok yetenekli bir arkadaşımız,ona da sonsuz başarılar dilerim buradan,inşallah beraber daha çok yemekler pişiririz. Ben biraz meloşla çeneye dalıp temizlik yapmayı unutsam da iyi bir ikili olduk değil mi Mert beycim:))))

Sevgili KNORR'a ,  UNILEVER'e, MSA'ya, ÜNİTE İLETİŞİME ,MEHMET SOYKAN'a ve süpriz yapıp gitmeme vesile olan arkadaşım  meloşa bu güzel gün için sonsuz teşekkürler ederim.








SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER

ZEYNEPLE ÇİKOLATA TADINDA GÜNLER :)



1 Haziran 2010 Salı

KUSKUS SALATASI ve RAY GURME DERGİSİ

Share |
Herkese en sevgi dolusundan en gülücüklüsünden merhabaaaa:)))

Oy oy oyyy bloğumu sizleri çoook ihmal ettim çooook...ne deseniz haklısınız valla:))) yokluğumda beni hiç yanlız bırakmayıp,arayıp,mailler atıp şımarttığınız için sonsuz teşekkür ederim size.Duyguların karşılıklı olduğunu bilmek inanın beni çoook mutlu ediyor.Seviyorum sizi:)
Hasta falan değiliz,herşey yolunda çoook şükür...sadece canımmmm ablama kavuştuğum için biraz ihmal ettim bloğumu ve sizleri...bütün vaktimi ayırıp tadınını çıkarmaya çalışıyorum ablamın:)) pek fiyonkum :) Kardeş sevgisi de bambaşka bir duygu:))) Tadından yenmiyor valla:)))

Sonraaaa geçen ay gelen kıymetli bir maiile de çoooook mutlu oldum çoook. Artık RAY GURME dergisinde de tariflerimi okuyucularla paylaşmaya başladım:) Haziran sayısı ile Zeyneple Lezzete Yolculuk köşesinde sizlerleyim inşallah:) Mutlumuyummm mutluyummm:))))

Sonracığıma Emre de kocamannn oldu son bir ayda:))) en boy hızla büyüyor...acile kıyafet almamız lazım...birden bire nasıl büyüyor hiç anlayamıyorum.akşam yatıyor sabah kalkıyor değişiyor herbişeyi:))) Son zamanlarda daha bir aşığız birbirimize...artık herşeyin farkında...neni neviyoyummmm anneee diyor ya ah işte bittiğim an oluyor. Saçlarıma kafayı gömüp öyle bir koklayıp içine çekiyor ki beni....ölüyorum ,bitiyorum, eriyorum mahfoluyorum:))) büyük aşk yaşıyoruz:)

Sonracığımaaa önümüzdeki cumartesi de koskoca bir 30 seneyi de geride bırakıyorum:)))Tüm hızımla enime boyuma büyüyorum biri beni durdursun lütfen:))))

Şimdilik benden son dedikodular bunlar:)))Sizi kuskus salatamla başbaşa bırakıp kaçıyorum hemen:))))
Mutlu mutlu günler dilerim:)


MALZEMELER:

1/2 Paket kuskus makarna
1 adet havuç
1adet salatalık
4 adet kornişon turşu
2 dal yeşil soğan
1 adet kırmızı biber
2 yemek kaşığı kadar kıyılmış maydanoz
2 yemek kaşığı kadar kıyılmış dereotu
2 yemek kaşığı kadar mısır
tuz
zeytinyağı
limon

YAPILIŞI:

Kuskusu  haşlayıp süzüp,soğumaya bırakıyoruz.
Bütün malzemeleri incecik kıyıp ,havucu da rendeleyip geniş bir kaseye alıyoruz. haşlanan kuskus makarnaları ilave edip,dilediğimiz kadar zeytinyağı,limon ve tuz ekleyip harmanlayıp servise hazır hale getiriyoruz.

AFİYET , BAL OLSUN

SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER



 
Visual Design By Afet