26 Nisan 2009 Pazar

Kaşar Peynirli Börek

Geçen hafta sonu güneşli mis gibi bir bahar havası vardı İstanbul'da...
Oğlumuzu alıp Polonezköy'e gittik.Emre ile dışarı çıkmak pek zevkli olmuyordu uzun zamandır.
Sürekli merdiven inip çıkalım istiyor,yemek yemeyelim,konuşmayalım vs. vs. bizi güzelce geriyor,dayak yemiş gibi kan ter içinde eve dönüyorduk karı koca:)
ta ki geçen hafta sonuna kadar:)))))
Emre bu ay tam 2,5 yaşına girdi ve sanırım bunun verdiği bir olgunluk oldu bebemde:))))
Restoranın bahçe kısmını seçtik oturmak için , hemen uslu uslu oturdu sandalyeye...
Etrafı kesti uzun uzun...yemek siparişi verdik,patates istedi,uslu uslu bir kaç tane yedi...
Kendi kendine oyunlar oynadı,kuşlarla böceklerle,kedilerle, çiçeklerle vs. biz tabi karıkoca pek şaşırdık...
Çocuk parkını görmüş uzaktan birkaç kere hatırlatma yaptı ama hiç ısrar etmedi bize ... Yemekten sonra park bölümüne geçtik...biz kahvemizi içerken o oyuncaklarla oynadı bizi esir almadan:)))) İnanın hala şoktayız... ailecek güzel bir gün geçirip evimizin yolunu tuttuk.
Acaba Emre büyüyor mu yoksa öylesine bir günmüydü meraktayız... Güneşi görür görmez test yapacağım Emre üzerinde bakalım uslu duracakmı tekrar:)
Şimdilik bebemden son dedikodular bunlar:))))

Pazar günü de eşim için bu nefis ,kolay ve uyduruk börekleri yaptım....
karıcığım hergün yap bu börekten çok seviyorum diye diye yedi:)))
Yakında karıkoca yuvarlana yuvarlana gezeceğiz bu iştahla:))))

Hepinize mutlu mutlu,neşe dolu pazarlar dilerim....

Buyurun tarife;





MALZEMELER:



yufka

domates

çarlistonbiber

Muratbey kaşar peyniri

domates

salam

kekik



üzeri için yumurta sarısı

çörekotu

susam



YAPILIŞI:



Yufkamızı 4 üçgen elde edecek şekilde + şeklinde kesiyoruz.

Üçgenimizin geniş tarafına rendelenmiş kaşarı,üzerine kabuğunu soyup küp küp kestiğimiz domatesleri ve biberleri,salamları yerleştiriyoruz.üzerine kekik de serpiştirip kenarlarından katlayarak kalın kalın sarıyoruz.
Diğer yuflarımızı da aynı işlemden geçirip yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine böreklerimizi diziyoruz.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp (sütle açtım biraz yumurtayı) çörek otu ve susamla süsleyip önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.



AFİYET , BAL OLSUN...



SEVGİLER , ÖPÜCÜKLER

22 yorum:

pelince dedi ki...

Zeynepcim yine sıcacık bir yazı yazmışsın. Oğluşun büyüyor annesi,aferim ona. Dışarıda çocukları oyalamak kesinlikle daha kolay.Evde olunca ne yapıcaklarını şaşırıyorlar..
Biz halen zorlanıyoruz,çocukları masada oturtmakta:)
Börek nefis olmuş,ellerine sağlık...

Afiyet olsun..

Mutlu Pazarlar..

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Merhabalar...
Gerçekten yapımı çok kolaymışşş..
Tam çat kapılık misafirlar için:))
Ellerinize sağlık sevgilerimle...

TATESAL dedi ki...

Ohh mis gibi olmuş,kokusu taaaa buralara kadar geldi,ellerine sağlık canım..

Narince dedi ki...

İlahi Zeynep, yuvarlana yuvarlana demişsin beni çok güldürdün. Bizde vaziyet aynı da. Çocukların ne yapacağı belli olmaz.Pelin'in söylediği gibi bizimkiler hala bu yaşta kıpır kıpır.Merak ve eğlence onların temel güdüsü.
Kolay da olsa uyduruk da olsa börekler lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık.

lezizsofralar dedi ki...

Zeynep'cim emre büyümüs akilli kocaman delikanli olmusta haberimiz yok:)) Aman masallah masallah...

Börek nefis görüyor canim ellerine saglik esinin memnun kaldigi kadar var...

sevgilerimi gönderiyorum canim...

Unknown dedi ki...

Yerim o bebeyi büyüyor tabii.Aslında çocuklar da haklı evlerin içinde büyüyorlar.Fakat bebeleri dışarıda oyalamak çok daha kolay çiçek böcek taş toprak keşfederken aldığı ve alışık olmadığı oksijen çarpıyor.Biz büyük oğlum daha 1- 1,5 yaşlarındayken önce onu doyurur puseti ile açık havada dolaştırırdık oksijeni alınca pusetinde uyururdu sonra yemek yiyeceğimiz yerde elimizden geldiği kadar sessizlik sağlayıp yemeğimizi yerdik.Çünkü uyandığı anda ne kucakta dururdu ne de oyalanırdı.Başı boş mayın gibi tek başına gezmek isterdi.Şimdi Çok şükür o bizi uyutup yemeğe gidecek duruma geldi :)) o nedenle tadını çıkar canım çok çabuk büyüyorlar çünkü.Börek de nefis görünüyor ellerine sağlık

ebruakin dedi ki...

Selam Zeynep'ciğim,
Emre'ye maaşallah. Büyüyor annesi. :)

Börek için de ellerine sağlık güzelim. Bol malzemeli çok güzel görünüyor.

Emre'yi de seni de çok öptüm...

İnci Yemek dedi ki...

merhabalar elinize sağlık çok güzel vede pratik bir börek hazırlamışsınız ayrıca sunumda nefis olmuş.Oğlunuzu öyle bir anlatmışsınız ki sanki kucağıma alıp iyice sevdim bizim evdeki çocuklar büyüdüler:)benim için onu öpün lütfen sizi izlemeye devam ediyorum.sıcacık sevgiler..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ne güzel şaşrtmış sizi ogluşunuz.Allah bağışlasın.börekte çok ilginç olmuş ellerin esağlık bende hep peynirli yapıyordum bu şekildede güzel görünüyor denemek lazım sevgiler

yesildomates dedi ki...

canım aman nazar değmesin..inş.geçici değildir:))çocukların yaptıklarına akıl sır ermiyo bazen..
seni ve emreyi öpüyorum..
bazen yaramazlıkları bile çok güzel oluyo..
börekte miss gibi olmuş..
ellerine sağlık..
sevgiler...

sevimin sayfasi dedi ki...

benim oglanda aynen öyle bir yere gitmeye ödüm kopuyor, insallah benim oglanda uslanir... börek nefisss olmus, yanina birde cay simdi cok güzel olurdu
ellerine saglik canim

Unknown dedi ki...

Canımmm börek harika ellerine sağlık.Ama polenezköy daha harika ne kadar iyi yapmışsınız.Bizde inşallah bir ay sonraki iznimde nasip olursa pikniğe gidicez.15 günde bir izin kullanabildiğim için
15 gün sonra bahar temizliği var:))

Özlemce Tarifler dedi ki...

oyyyyyyyyyyyyy nefis görünüo banada yap her gün bende yerimmmmm :)))) ellerine sağlıkkk canımsın nunişin sana kurbannn :))) öptüm koccamannnn sevior ve özlenirorsun canım arkadaşım

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Börek nefis olmuş bir bardak çayla harika yenir...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık enfes olmuş börekler bu yuvarlanma olayı bizde de mevcut dert etme sevgilerimle

Disalce dedi ki...

aslında en kötü dönemdir derler 2,5 yaş için..sendrom zamanıdır bu yaş..

sizde tersimi oldu yoksa...eğer öyleyse harika...

maşallah küçüğe...hep böyle olsun..ne güzel gün geçirmişsin..tadınıda çıkarmışsın..

böreğinde harika...

ellerine sağlık zeynom...

öptüm seni canım..

sarımutfak-hande dedi ki...

ooo sefanız olsun iyi yapmışsınız gezmekle.
börekler süper hayatım ellerine sağlık oğluşun ve eşin çok şanslılar çok
kocaman kocaman öptüm
ı love you

Doyumluk.... dedi ki...

Yemede yanında yat hani.Bugün denedim.Güzel oldu.eline sağlık.

Asuman la dedi ki...

Çok lezzetli görünüyorlar ellerine sağlık..

saniyesultan dedi ki...

canım ne güzel oğluşunla gezmişsin,börekde çok güzel gözüküyor...

Aysultan... dedi ki...

Allah usluluğunu daim etsin canım,ilerde koca adam olduğunda da uslu olsun inş.
nazar değmesin delikanlıya:)
börekte uyduruk demene rağmen şahane görünüyor ellerine sağlık zeynepciğim kocaman öptüm....

tarifdunyasi dedi ki...

SELAMUN ALEYKÜM

Etkinliğime buyurun

Gönderen :http://tarifdunyasi.com/

42. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

4 MAYIS 2009 - 18 MAYIS 2009
TARİHLERİ ARASINDA

http://tarifdunyasi.com/

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 42.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER