20 Haziran 2014 Cuma

Dut Yaprağından Zeytinyağlı Sarma Tarifi

Bahçemize yeni ektiğimiz dut ağacığımızın yaprakları  o kadar taze o kadar çıtır görünüyordu ki , denemezsem rüyalarıma girecekti:)
 
İlk defa denediğim ve tadına baktığım bir sarma versiyonu oldu :) Çok beğendim mi diye sorarsanız ? eh işte diyorum.
 
İç harcına klasik üzüm yaprağı tarifimi uyguladığım için uyum sağlamamış olabilir diye düşündüm. Belki ekşili bulgurlu falan bir iç harç hazırlasaymışım daha iyi olabilirmiş gibi geldi:)
 
Ben yine de yaprak sarmayı tek geçerim, net :) 
 
Hepinizi öpüyorum seviyorum ve musmutlu hafta sonları diliyorum :)
 
 
 
 
 
Zeytinyağlı Sarmamiz İçin,
 
MALZEMELER:

1/2 kg. kadar ( Haşlanmış ) dut yaprağı

1 adet iri soğan

1 su bardağı pirinç

1,5 yemek kaşığı kuş üzümü

1 yemek kaşığı dolmalık fıstık

1,5 çay kaşığı tarçın

2 çay kaşığı nane

1,5 çay bardağı+3 yemek kaşığı zeytinyağı

2 adet kesme şeker

Tuz

Su


Yapılışı:

Zeytinyağında dolmalık fıstıklarımızı hafifçe kavurup, küp küp doğradığımız soğanları ilave edip tekrar kavuruyoruz.

Yıkanmış pirinçleri, kuş üzümünü, tarçını, naneyi,şekeri ve tuzu ilave edip,1 su bardağı kadar da su ilave edip, harcımızı pişmeye bırakıyoruz.

Önceden haşlanmış yapraklarımızın ortalarına birer kaşık pişen iç harcımızdan koyup sigara böreği sarar gibi sarıyoruz, tencereye diziyoruz. En son olarak bütün sarmaların üzerine 3 yemek kaşığı yağ ve 1 su bardağı kadar sıcak su ilave edip, sarmaların üzerine porselen tabak kapatıp , 30 dakika kadar suyunu çekinceye dek pişiriyoruz.

Piştikten sonra servis tabağına alıp limonla soğuk servis yapıyoruz.


AFİYET OLSUN.


3 yorum:

*mehtap dedi ki...

riske girmeye değer mi bilemedim:)) sarmayı asma yaprağından alışık olunca dut yaprağı çok değişik geldi.Gerçi görüntü çok leziz, ellerine sağlık.

TuruncuTatlar dedi ki...

eline sağlık canım kiraz yaprağını duymuştum ama dutu duymamıştım. denemek lazım sevgilerimle..

Lezzet sarayı dedi ki...

Görüntü nefis ama kararsız kaldım, ellerine sağlık.