5 Kasım 2013 Salı

Bal Kabaklı Muhallebi

 
Merhabalar canım canım blogcanlarımmm,
 
Afiyettesinizdir inşallah, maşallah :)
 
Balkabakları pazarlarda yerini almaya başladı çok şükür. Çocukluğumdan beri çok severim kabak tatlısını. Geçen hafta biraz ölçüyü fazla kaçırmışım yer gök kabak tatlısı oldu...Bu yüzden şekilden şekile sokarak garibimi tükettik:)
 
Aşağıdaki foto da onlardan biri...Hem kolay,hem lezzetli hem de havalı bir tatlı arıyorsanız buyurun efendim o halde :))) 
 
Hepinizi öpüyorum,seviyorum veeee tarife geçiyorum :)
 
 
 
Malzemeler:

 
*1 litre süt

*4 çorba kaşığı nişasta

*1 su bardağı toz şeker

*1 paket vanilya

 
**1 kase  kabak tatlisi

 
Süslemek için,
*Ceviz veya fındık

 

Yapılışı:

 
Bir bardak sütte nişastayı eritip kalan sütle beraber tencereye koyup şekeri ekleyerek sürekli karıştıralım.

Kaynamaya başlayınca vanilyayı ekleyip karıştırmaya devam edelim.

Katılaşmaya başlayınca da ocağın altını kapatıp, kabuk tutmaması için de ara ara karıştıralım

 
Daha önce hazırlamış olduğumuz kabak tatlımızı çatal yardımı ile püre yapalım.

 
Kaselerimizin dibine bir sıra kabak püresi ,üzerine muhalebi ve tekrar kabak tatlısı püremizi koyalım.

Fındık veya cevizle süsleyerek soğuk soğuk servis yapalım.

 
 


 
Afiyet  Olsun



6 yorum:

resim defterimm dedi ki...

Ellerinize sağlık :)

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

ellerine sağlık canım. afiyetle .. ne kadar güzel olmuş..

ELANIN TARIFLERI dedi ki...

görüntü çok hoş, tadı da öyledir eminim. Bende değişik şekillere sokmayı seviyorum klasik şeyleri. Ellerinize sağlık

Nurşen Aksoy dedi ki...

Zeynepcim nefis olmuş,balkabağı kullanmayı çok seviyorum..Hatta şu anda fırında balkabaklı krem karamel pişiryor..ellerine sağlık canım..

muhabbetsofrasi dedi ki...

ellerine sağlık canım :)

LEZZETİKRAM dedi ki...

tatlı çok çok güzel ama ben kaşıklarına da bayıldım Zeynebim :)