22 Kasım 2013 Cuma

Ayva Marmelatı

Canım canım blogcanlarımm,
 
Keyifler yerindedir inşallah :) Bizler çok şükür aynı tempoda gidiyoruz. Emre'cim ilk ara karnesini aldı , çok şükür hepsi çok iyi geldi.Acayip mutlu oldum tabi. Aslanım her akşam 9 a kadar Ela,Talat,Lale,Atilla ve Aliyle boğuşup duruyor:) Sürekli ip alıp,ete tuz atıp,ata ot veriyoruz:)))
 
Arda'cım ise dişlerini patlatmakla meşgul:) 12 dişimiz oldu:) Geceleri oldukça zor geçiyor, feci kabarmış durumda damakları...Hayırlısıyla bi çıkarsa da hepsini 2 yaş sendromuna geçiversek ,bide o var sırada, imdat ki ne imdat bakalım neler yaşayacağız:)))
 
Aslanlarım sayesinde bir bakıyorum sabah ,bir bakıyorum akşam olmuş ...Zaman hızla akıp geçiyor...
 
Bu arada 7 yıl sonra Zeyneple'ye facebook sayfası açtım sonunda:))) Bir haftada 2000 den fazla kişi olduk...Beni her zaman ki gibi yalnız bırakmadığınız için teşekkür ederim size...Pek çok seviyorum sizi...
 
Ve gelelim bugünün tarifine, daha önce denemeyenler için söylüyorum marmelat yapmaktan hiç korkmayın,koyun malzemeleri tencereye tıkır tıkır pişsin:) Severek yaptığınız için çok lezzetli olacak zaten şüpheniz olmasın:)
 
 
 
Ayva Marmelatı İçin,
 
Malzemeler :
 
2 Adet ayva
1 su bardağından 1 parmak fazla tozşeker
1,5 su bardağı su
1 tutam tarçın
2-3 adet karanfil
2 yemek kaşığı kadar limon suyu
 
Yapılışı:
Ayvaların kabuklarını soyup hızlı bir şekilde karartmadan rendenin iri tarafıyla rendeleyelim.
Ayvanın çekirdeklerini de atmayıp tencereye ekleyelim.
Diğer bütün malzemeleri de rendelenmiş ayvanın üzerine ilave edip kısık ateşte kıvam alıncaya dek ara ara karıştırarak pişirelim.
Bu kadar basittt :)))
 
 
AFİYET OLSUN
 
SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER 

5 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

kokulu kokulu nefis olmuştur canım.ellerie sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Cok severim... Ellerine saglik canim...

Ferkay dedi ki...

Ayvanın en güzel hallerinden biri, çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık Zeynepim.

Özgen dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım en evdiğim marmelatlardan biridir ben de artık facebook sayfası açsam diyorum ama başedebilirmiyim bilmiyorum çok fazla oturamıyorum ben de başına bebeciğim olduğu için canım

Aycan dedi ki...

Severim senin pozitifliğini ben.Benim oğluşumda 10 aylık ama dişimiz hiç çıkmadı :(

bi çıkaydı da rahatlıyaydım :)

Canım ayvayı ççok çok severim.Ellerine kollarına sağlık.

Mucksss