30 Kasım 2012 Cuma

Biberli Tavuk Sote

Share |
Merhabalar canım canım blogcanlarımmm:)

Afiyettesinizdir inşallah maşallah:)

Biz hızla büyüyoruzzz,ben enime doğru büyüyorum oğullarım boylarına doğru:))
Arda'm bugün tammmm 4 aylık oldu. Bütün gün ay dönümü kutlaması bahanesiyle Emrem'le beraber Arda'nın yanaklara dalıp durduk:))Hüp hüp çektik içimize:) Garibim bizi görünce kafayı çeviriyor hemen:) ama suç biz de değil o bal yanaklarda:) Neyse sizin de ağzınızın suyunu  akıtmayayım fazla:) Şu sıralar Arda bey oturma meraklısı oldu,yatırınca avazı çıktığı kadar bağırıyor,öyle bir çirkef oluyor ki anlatamam:) Oturur pozisyona aldığım zaman ise tatlılar tatlısı:))Sağa sola kaykıla kaykıla yanakların ağırlığından da kafayı dik tutmaya çalışarak sağı solu kesiyor sıpa:) Evde ne olup bitiyorsa herşeyden haberi var...Oturmaya başlasa da bir rahatlasa yavrum.

Emre'm ise genel olarak çok mutlu,şu sıralar Arda'nın biberonlarını ve emziklerini denerken yakalasam da Abi olmanın bütün avantajlarını kullanıyor sonuna kadar:)

Biz de son durumlar böyle blogcanlarım:) Herkese mutlu mutlu hafta sonları dileyip pratik ve lezzetli tarifimize geçiyorum:)


Biberli Tavuk Sote için;

Malzemeler:

4 parça tavuk göğüs
2 yemek kaşığı ayçiçek yağı
1 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
2 dal yeşil soğan
1 tatlı kaşığı hardal
2 adet defne yaprağı
1 tatlı kaşığı kadar soya sosu
köri,karabiber,tuz

Yapılışı:

Tavukları sotelik doğrayıp geniş bir tavada (tercihen vok tavada) sotelemeye başlıyoruz.
Hardalı, defne yaprağını,baharatları ve soya sosunu ekleyip sotelemeye devam ediyoruz.
Pişmeye yakın julyen kestiğimiz biberleri de ekleyip hafif diri kalacak şekilde tavuklarla beraber soteliyoruz.
Ocağın altını kapattıktan sonra jülyen doğradığımız yeşil soğanları da ilave edip sıcak sıcak servis yapıyoruz.

AFİYET OLSUN.


23 Kasım 2012 Cuma

Pancar Turşusu

Share |
 
Geçen gün markette taze taze pancarları görünce aklıma daha önce İnci ablacığımda yemiş olduğum nefis pancar turşusu geldi...hemen attım torbaya bir kaç pancar ,tabi:) Tarife de aynen uyarak nefissss bir turşu hazırladım.Sık sık yapacakmışım gibi görünüyor artık. Hazırlaması inanılmaz kolay...Eğer seviyorsanız tam zamanı muhakkak deneyin derim.
 

Buyurun nefisss ve bir o kadar da pratik turşumuzun tarifine;

MALZEMELER:

1 kg pancar
3-4 diş sarımsak
1su bardağı kadar üzüm sirkesi
tuz
YAPILIŞI:

Pancarları iyice yıkayıp geniş  bir tencerede üzerine geçecek kadar su doldurup ,haşlayalım.
Haşlanan pancarların suyunu süzüp soğumaya bırakalım.
Soğuduktan sonra kabuklarını kesip, istediğiniz büyüklükte doğrayın.

1 kasede rendelenmiş sarımsağı sirke ile karıştırıp ,tuz ekleyip doğradığınız pancarlara ilave edip karıştırıp servise hale getirin.

AFİYET BAL OLSUN:)


 

19 Kasım 2012 Pazartesi

Hindistan Cevizli Kek

Share |
Hayaldi gerçek oldu diye başlamak isterdim ama gerçekti hayal oldu diye başlayacağım:)))

Nereden çıktı derseniz eğer hemen konuya girip ,tarifle bağlayıp ,olayı bitireyim en iyisi:))

Malum doğum yapalı 3,5 ay oldu,aldığım bütün kilolar nasıl olduysa farkında bile olmadan fazlasıyla gitti:))Gerçi hala zayıf değilim ama oldukça sempatiğim:)))Giderim var:)

Sonracıma hafta sonu bir grup blog camiası olarak Sevilimiz'e baby shower yapmak için biraraya geldik... Beni gören "oooo Zeynooo gitmiş kilolar" diyerek havaya soktular beni:))Sağolsunlar:)

Öhöm :) Nasıl verdiğimi size de söylemezsem olmaz elbette ki:)) Meselaaa aşağıdaki kek:) Zamanında canım çekmişti,yapmıştım yemiştim:)) Sonracıma doğumdan sonra canım yine çekti... yapamadım ,yiyemedim:)))Olay tamamen bu mantık üzerine kurulu..Boş bir daire düşünün... içinde ben ve Arda var:)))Daire benim mide oluyor bu arada:))) Aynı yerde dönüp duruyoruz:)))İştahlı Zeynep yerinde duruyor bi sorun yok çok şükür:)) Sorun esas oğlan Arda'nın uyumama durumuyla alakalı tamamen:)) yani zamansızlıkla:)İştah yerinde de ,sadece olaya giremiyorum kısaca:)))  

Sanki ben bu keki yapalı seneler olmuş gibi geliyor ...hatta tarifi bile unuttum:) yapsam şimdi nasıl yapardım diye düşünüp de yazacağım:)) her bir malzeme aldığı kadar olabülürr yani:))Denerseniz siz de öyle yapın:)))






MALZEMELER:
 
3 Adet yumurta

1 su bardağı tozşeker

½ su bardağı oda sıcaklığında süt

1 çay bardağı sıvıyağ

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

3 yemek kaşığı kakao

1 su bardağı hindistan cevizi

1 çay bardağı damla çikolata

Aldığı kadar un



YAPILIŞI:

Yumurtaları ve şekeri mikserle iyice köpük köpük olana dek çırpalım.

Sütü ve sıvıyağı da ilave edip çırpmaya devam edelim.

Kabartma tozunu ,hindistan cevizini,vanilyayı ekleyip karıştıralım.
Çikolatamızı ilave edelim.

Unu yavaş yavaş göz kararı ekleyelim.

Hamurdan bir su bardağı kadar ayırıp ,yağlanmış unlanmış kek kalıbımıza sade hamurumuzu dökelim.
Ayırdığımız hamura kakaoyu karıştırıp gelişi güzel sade hamurumuzun üzerine dökelim.
 
Önceden ısıtılmış 160 derece fırında pişmeye bırakalım.

Afiyet Bal olsun:)

Sevgi Dolu Öpücükler:)



2 Kasım 2012 Cuma

Zeytinyağlı Üzümlü Havuç

Share |

Canım canım blogcanlarım:)

Keyifler yerindedir hepinizde inşallah:)

Ben oldukça hareketli bir süreç içerisinde hızla ilerliyorum.
Çok şükür Arda'cım 3. ayı geride bıraktı.Lokum gibi bir döneme girdi:) uzun uzun agular çekiyoruz 1 haftadır.Anasının oğlu tabi bayılıyor sohbet etmeye:) Agu yapmaktan karnını doyuramıyor...Gerçi ben hem konuşup hem yeme özelliğine sahibim ya neysee:))) Gece uykularımız daha bir normale dönmeye başladı ama gündüz uykumuz maalesef yok,1 saat e e e  yapıyorum sadece 10 dakika uyuyor:) Bu yüzden mutfağa sadece uzaktan bakabiliyorum 3 aydır:) Arada eşimi yakalayabilip Arda'yı pışpışlatabilirsem birkaç çeşit zeytinyağlı yemek yapmaya çalışıyorum...Keki kurabiyeyi vs. rüyamızda görür olduk anlayacağınız:)

Emrecim de 2 dişini kaybetti bu süreçte:) Neyse hemen yerine yenileri geldi de çocuğum o maço halleriyle karizmayı çizdirmedi:)) Abi olmanın dayanılmaz hafifliğini yaşıyor şu sıralar.Abi olduğu için herşey ona ikiii Arda'ya biiir:))) Anladınız siz tabi:)) Olan yine bana oluyor :)

Tatlı ama bir o kadar da yorucu bir süreç...Peki ne yapıyoruz bu süreçte yiyiyoruz mutlu oluyoruzzz:)))


Daha önce zeytinyağlı havucun tarifini burada vermiştim sizlere, Bu defa ek olarak sadece kuru üzüm ekledim. Acayip yakışıyor tavsiye ederim sizlere de:)


 
Malzemeler:

1 kg. havuç
1 adet limonun suyu
1 çay bardağı zeytinyağı
2 adet kesme şeker
3 yemek kaşığı pirinç
2-3 yemek kaşığı kuru üzüm
1-1,5 su bardağı kadar su
tuz
(isteğe göre, 1 adet kurusoğan)

Yapılışı:

Havuçların kabuklarını soyup(kazıyıp) tencereye yuvarlak yuvarlak doğruyoruz.zeytinyağını,limon suyunu,pirinci,kuru üzümü,şekeri tuzu ve suyu da ilave ediyoruz.
Sık sık suyunu kontrol ederek havuçlar yumuşayıncaya dek pişiriyoruz.
Soğuk veya ılık servis yapıyoruz.

AFİYET OLSUN.
 
SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER
 
 
Visual Design By Afet