28 Aralık 2012 Cuma

Havuçlu Bulgurlu Ispanak Yemeği

Bugün nefisss bir ıspanak yemeğiyle hafta sonuna hızlı bir giriş yapayım dedim:)

Hepinizi en koskocamanından ,en sevdi dolusundan öpüyorum ,  musmutlu hafta sonları da dileyerek tarife geçiyorum:)



Ispanak yemeğimiz İçin ;

Malzemeler:

1,5 Kg. ıspanak
100 gr.dana kıyma
1 adet minik soğan
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı acıbiber salçası
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı kadar bulgur
1 adet havuç
1 adet kesme şeker
tuz
karabiber
su

Yapılışı:

Ispanaklarımızı iyice börtü böceğinden ayıklanması için sirkeli sularla yıkıyoruz,doğruyoruz.
Geniş bir tencerede sıvıyağda soğanı ve kıymayı iyice kavuruyoruz.
Salçaları ilave edip,tuzunu,karabiberini serpiştiriyoruz.
Sos fokurdamaya başlayınca yıkanmış ,doğranmış ıspanaklarımızı ve yıkanmış bulgurumuzu,şekeri ve rendelediğimiz havucu ilave ediyoruz. Üzerini geçeçek kadar sıcak su ilave edip bulgurlar pişinceye kadar pişiriyoruz.
isteğe göre sarmısaklı yoğurtla servis yapıyoruz.

Afiyet, Bal Olsun...


10 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ben tarif öncesi keyifli yazılarını bekliyordum hani yok bugün . İşler çok galiba ellerine sağlık Zeynepciğim mutlu güzel bir yeni yıl diliyorum sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canim ellerine emklerine saglik .

vişnap dedi ki...

Canımmmm Zeynepciğimmm en çok sevdiklerimdendir ıspanak annemde bulgur koyardı.Yanında da sarımsaklı yoğurtlu sos oldu mu daha da başka yemek aramam vallahi.Çok çok öpüyorummmm..

Limon çiçekleri dedi ki...

Ispanağın her türlüsüne varım desem:) çok guzel görünüyor desem..ellerinize sağlık desem?

*mehtap dedi ki...

zeynepcim eline sağlık,kışın en çok pişiridiğim ıspanaktır herhalde çok severiz..

İnci Yemek dedi ki...

Zeynebim çok özledim seni:)uzanıp bir çatal alasım geldi ıspanaktan bak şimdi:)ellerine sağlık canım benim.
Yeni yılda sağlık,başarı ,huzur,şans başka ne varsa:))hepsi seni ve aileni bulsun
mutlu mutlu yıllar dilerim canım.
öpüyorum seni ve kuzularımı...

baran dedi ki...

Ellerinize sağlık hem tarif güzel hem blog güzel olmuş. Mutlu yıllar.

Unknown dedi ki...

Ohhhhh nefis bir yemek olmuş Zeynepcim:) Ellerine sağlık. yeni yılın önce sağlık, sonra mutluluk, huzur ve bol kazanç getirmesini diliyorum:) Mutlu yıllar:)

sevimin sayfasi dedi ki...

mutlu yillar canim...

nursevincelezzetler dedi ki...

bende yaparım estiği zaman Zeynepcim. AM Abir davet ettinki. Sıcak ekmek çıtır çıtır ye beni diyor şimi bu tabak.. ellerine sağlık