9 Ağustos 2011 Salı

Bezelyeli Pirinç Pilavı

Şükür kavuşturana blogcanlarımmmmm:)

Mümkün olsa da şu an şöyle hepinizi en sevgi dolusundan bir öpsem,bir sarılsam:))) Mümkün olmadığı için ben size pozitif enerjimi göndereyim en iyisi:) İdare edin şimdilik canlı kanlı kavuşana kadar:))))

Tatilimiz bitti ve dün akşam üzeri evimize kavuştuk çok şükür:)

Bu tatilde bir kez daha ne kadar şanslı olduğumu anladım inanın.Dostların arasında mesafe olmadığını,her saniye yan yana olamasakda kalp kalbe olduğumuzu öğrendim...Bizim tayfaya buradan sonsuz öpücükler gönderiyorum...İy ki hayatımdasınız kızlar.Her an yanınızda gibi hissettirdiniz bana kendimi...

Sonracığımaaa tatil izlenimlerimde öğrendim ki yazlık bölgede çalışan bütün uçuk kaçık garsonlar Dolce Gabbana don giyiniyorlar:))))Ay inanın bööö geldi yani 1,5 ay içinde:) Bu ne kötü bir modadır böyle...Hepsi düşük bel giyindiği için donlar fora...saçlarının önlerindeki bir tutam sarı rengi hele hiiiiiç anlatmayayım:)))Millet dağ bayır börtü böcek anlatır,ben neler anlatıyorum size değil mi...:)))) Ama ne yapayım birinin bu akıma dur demesi gerekiyor:))) No Dolce Gabbana...Yes Selanik :))))

Sonracığımaaaa bu sene maço oğlumla tatil ,önceki yıllarımıza göre biraz daha kolay oldu:) En azından inatlaşma süreci oldukça azaldı:) Orta noktalar bulmaya başladık.İşine gelmeyince çığlığı basmadı çok şükür...Ayy ne fena rezil olurduk öyle sokaklarda...hatırlamak bile istemiyorum:)))Kızlara karşı biraz daha nazik davrandı,en azından bu sene havuza girmelerine izin verdi:) Alman çocuklara ingilizce 10 a kadar sayıp hava atıp durdu:)))) En komiği de mesela çocuk Türkçe bilmiyor,Emre konuşuyor konuşuyor,çocuk boş boş suratına bakıyor Emre'nin:) Emre'de çocuk duymadı zannedip ,yaklaşıp ,bağıra bağıra, el kol hareketleriyle anlatmaya çalışıyor derdini,çocukta korkup kaçıyor:)))))Bizimki bozuluyor tabi...böyle böyle laylaylom geçti günlerimiz çok şükür...

Sonracığıma Antalya dönüşü İzmir turu da yapalım dedik.Nokta yerleri gezip Foça'ya uğradık ve yaşamak istediğim yerin orası olduğuna karar verdim...Hatta aşık oldum,kalbimi orada bıraktım diyebilirim...
Ne huzurlu bir yersin sen öyle Foça'cım:) Bayıldım sana:)

İnşallah belki bir gün diye diye hayal kurarak döndük İstanbul'a...Buranın tadı da başka güzel tabii:) Gelir gelmez evim evim güzel evim moduma da girdim hemencik...

Ah ahh...tatiller evde de olsan,denizde de olsan hep güzel geçmez mi zaten:) Mühim olan iç huzurumuz yerinde olsun...Gerisi boş valla...

Şimdilik benden bu kadar...

Herkesi en büsbüyüğünden öpüyorummm ve tarife geçiyorum...


Enginar Çanağında Bezelyeli Pirinç Pilavı

Malzemeler:

1 su bardağı pilavlık pirinç
1/2 su bardağı bezelye
1/2 çay bardağı ayçiçek yağı
2 su bardağı kadar su
tuz
süslemek için,dereotu

Yapılışı:

Pirincleri yıkayıp süzüyoruz.
Ayçiçek yağında 5 dakika kadar kavuruyoruz.Bezelyeyi,tuzu ve suyu da ilave edip karıştırıp pişmeye bırakıyoruz.
Demlendikten sonra dereotu ile süsleyip servis yapıyoruz.

Not: Ben Enginarları limon,şeker,tuz,zeytinyağı ve birazda su ilavesiyle pişirip,bezelyeli  pilavı çanak içinde servis yaptım bu defa.Masada oldukça şık göründüler:)Bilginize:)

Afiyet Olsun.



11 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Hoş geldin Zeynep
tatinin güzel geçtiğine senin adına sevindim e bize tatil resimleri yok mu ? sadece tarif ve birazda anı mı var :))
Neyse bu da nefis bir tarif ellerine sağlık cnaım.
Hayırlı ramazanlar dilerim.......

Dışavurum dedi ki...

Zaynepciğim ne komiksin yaa :) Dolce Gabana yorumun :) :)

Hoşgeldinnn

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık enginersız da harika bir pilav.ayrıca hoşgeldiniz hayırlı Ramazanlar sevgiler...

Unknown dedi ki...

Hımmm Dolce Gabana demek ne istiyorsun gariplerden bırak havalarını atsınlar :)şaka bir yana insanı kendisi gibi olmayı reddetmesi ve birşeylere özenmesini hiç anlamam zaten neysen osun işte.Hoşgeldin kuşum biz seni hep omuzumuzun üzerinde taşıdık gittiğimiz heryere ellerine sağlık ben de çok öpüyorum

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Zeynep alemsin valla kızlar hep anlatırlardı seni... İftarı kaçırdın ama naklen yayın yapılmış anlaşılan. Dolce Gabbana yorumun harika....alemsin sen. Foçaya gelince gelde bizde İzmirde bir grup kuralım:)))))Çok öpüyorum en mis kokulusundan....

Saglıklımutfak dedi ki...

Nunişim çok alemsin. Sen burada yazdın ama ben senden canlı dinleyeceğim haftaya;) Oğluşumu da özledim yicem onu. Ellerine sağlık canımın içi

pelince dedi ki...

Zeynepcim hoşgeldin... Tatilin güzel geçmesine sevindim..
Pirinç pilavı sevilmez mi hemde böyle güzel sunulursa hemen yerim:)
ellerine sağlık..
Hayırlı Ramazanlar diliyorum..

öpüyorum..

Sevil Şahin dedi ki...

hoşgeldin canım sefalar getirdin..
Bizim tayfadan cevap bizde seni özledik canparem hemde çok özledim :))
EE tatlım tatil izlenimlerinde fena değpilmiş bol bol don gördün yani renkli renkli hehehehe
Foça benimde çok merak ettiğim yerlerden biri inş. bende gideceğim. Madem sen kalbini orada bıraktın ben gidip alıp geleyim :))
seni ve ogluşunu öperim..
pilavın zaten harika denecek söz yok afiyet bal şifa olsun balıma

YeMeK vAkTi dedi ki...

Hoşgeldinn karaböcüğümmmm..Dolce gabbana donlara son diye grup açalım face de o zaman:)

Bu foça eski foçadan bahsediyorsun sanırım değilmü:)

İnşallah emekli olunca hepimiz oralara gideceğiz istanbul boşalacak zaten aminnn:))))

yildiz dedi ki...

Hosgeldin zeynep´cigim;sükür kavusturana valla...
Garsonlarin "DON" durumu bundan böyle bütün blogcularin dikkat etmesi gereken bir durum olmustur herhalde.
Hepimiz gittigimiz yerlerde böyle bir durumla karsilasirsak kulaklarini bir hayli cinlatacagiz
Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum

marifet ellerimizde dedi ki...

adaşım...harika olmuş...amaa baktım..sen adaşını izlemiyorsun:(((((((((((

niye kineeee...beni beğenmiyormusun kinee....