10 Nisan 2011 Pazar

Portakal Dilimlerinde Zeytinyağlı Kereviz

Merhaba canım blogcanlarımmm,

Bloglar hala açılmadı...canlanamadık bir türlü maalesef...
Her gün yeni bir umutla açıyorum ,bakıyorum aynı yazı:( üzülüyorum:( hızımı kesti valla bu kapatılma olayı üfff:))) Özlüyorum sizi...

Son zamanlarda facebooktan takip edenler görüyordur gerçi:) blogcanlar evde toplantısı yapar olduk sık sık...Kızlarla sevgili Limonlu Neval'e konuk olduk,onu com  da uzun uzun yazmıştım ama uçtu maalesef ,sıcağı sıcağına yazmıştım halbuki:((
Acayip keyifli bir gün geçirdik hep beraber sağol Nevalimmm...Günü kısaca yedik, içtik, güldük şeklinde özetleyebilirim:)Dolmaların da sen de bir tanesinnnn:)Şöförümüz Ayşenimize de ayrıca teşekkürü bir borç bilirim:) Asfalt ağladı asfalttt:))))

Sonracığıma Yasemin 'in davetiyle yine acayip keyifli ,lezzetli bir gün geçirdik hep beraber:)lay lay lom eğlendik yedik,güldüüüük ,güldüüüük:)Aman Allah'ım nefis lezzetler hazırlamıştı bizlere....hele  bir pasta yapmıştı ki tadı damağımda kaldı...Ah şimdi olacaktı kiiii....ellerine sağlık Yasemincimmm...

Dün de sevgili sihirli Betüşümüzdeydik ....Offf ki offff... o kadarr çok yemişim ki hala tokluk hissi içerisindeyim.
Nefis lezzetler hazırlamıştı Betüşümüz de bize,kakara kikiri eğlendikkk güldükkkk...Saat nasıl geçti hiç farkında değildim inanın.Offf hele bir kısır vardı ki Tümaycığımla zevkle kaşıkladık:) Bir an olsun kaseyi gözümüzün önünden ayırmadık:)Nefisti nefis:)Sağol ipek saçlı Betüşümmm herşey birbirinden nefisti canım:)

Şimdi yazarken bile gülümsüyorum inanın...Çok seviyorum sizi kızlar...(tütütütüütütü,şlap şlup,tütüütütü)

Bu kadar hamur işinden sonra sağlıklı bir zeytinyağlı iyi gider diye düşündüm:)
Sofra Dergisi için hazırladığım kerevizlerim şimdi huzurlarınızdaaa:)



ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ



Malzemeler:

2 adet kereviz

1 adet havuç

1 bardak bezelye

1 adet patates

1 adet limon

4 adet kesme şeker

5 yemek kaşığı zeytinyağı

½ adet soğan

Tuz

Su


Yapılışı:

Kerevizlerin kabuklarını soyup kararmaması için limonla ovun ve ortadan ikiye bölüp çanak şekline getirin.

Soğanın, havucun, patatesin kabuklarını soyup küp küp doğrayın,

Geniş bir tencereye 5 yemek kaşığı zeytinyağını ilave edip soğanları kavurun.

Patatesleri, havuçları, bezelyeyi ilave edip 1-2 dakika daha kavurun.

Kerevizleri malzemelerin üzerine dizip, şekeri, tuzu yarım limonun suyu ve üzerlerini biraz geçecek kadar sıcak su ilave edip pişmeye bırakın.

Pişen kerevizleri servis tabağına alıp garnitürleri içlerine doldurup isteğe göre dereotu ile süsleyip ılık veya soğuk servis yapın.



AFİYET BAL OLSUN

MUTLU ,SAĞLIKLI ,GÜPGÜZEL GÜNLER DİLERİM:)



15 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar..

Saglıklı Mutfak Hilal dedi ki...

Yerim senin kerevizlerini. bugün bol bol dondurma yedim senin için;) Öperim canikoomm

Hayat Penceremden dedi ki...

Betül de yediklerinizde gözüm kaldı vallahi.kerevizlerde pek şık duruyor ellerıne sağlık canımmm

Özgen dedi ki...

Canım ellerime sağlık ne güzel birlikte eğleniyorsunuz eline sağlık ayrıca sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Tam bahar mevsimine yakışan buluşmalar yaptık. Ama malesef hava bahar tadına gelemedi bir türlü:((

Buluşmalara devam:)))

kereviz yemememe rağmen tarifin çok güzel görünüyor canım..
Ellerine sağlık
Öperim seni

Disalce dedi ki...

evet canım bende bloglar kapandığından beri elim soğumuş girmek yazmak istemiyorum..

gezmelerinizi izliyoruz.maşşallah diyorum yani..nefis lezzetleri görüyoz bizde iç geçiriyoz öyle:))

ellerine sağlık tarifin çok güzel görünüyor..

Tümay Öztürk dedi ki...

Yaaa ewet ya sadece kısır mı Zeynepim lorlu portakallı kurabiye nasıldı:) Gerçi kesin nazar olduk iki turu zor döndük ama olsun yine de yedikçe muylu olan bir grup olarak iyi eğlendik:) Kerevizlerine gelinceee zaten dergide de çok şık ve lezzetli duruyorlardı burda da öyle:) Ellerine sağlık canım arkadaşım...

Aycan dedi ki...

Ellerine sağlık Zeynepcim.

Sevgiler;

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine saglik canim.Kerevizler nefis gorunuyorlar.
Ayrica dostlarinla bol muhabbetler diliyorum.Ne guzeldir,sevmek ve sevilmek.
Sevgilerimle...

aslı dedi ki...

Çok sevdiğim bir tarif, sunumu harika olmuş.
Çok nefis görünüyor, ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Cheescake elimde kaldı resmen.Çok üzüldüm çokkkkk ama sizin eğlenmenizi de çok sevindim demek ki kısmet olmayınca olmuyormuş

nurseninhobileri dedi ki...

Ellerine saglik Zeynepcigim goruntu guzel tadida mutlaka muhtesemdir.Sevgiler...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Hmm pastayla bu kerevizleri değişmeye ne dersin? :) ellerine sağlık şekerim ve geldiğiniz evimi neşelendirdiğiniz için ayaklarınıza sağlık :)

Sevgiler..

Ferah Gülşen dedi ki...

Zeynepçim ne güzel sunum bu böyle... eline sağlık... kerevize bayılırım ayrıca...

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

ellerine sağlık nefis..