29 Kasım 2010 Pazartesi

Pazı Yemeği

Share |


Ben küçükken:))) pazıyı nedense hiç yemezdim...
Bir gün markette gözüme çarpan taze taze pazıları görünce canımın acayip çektiğini hissettim:)
Hemen 1 demet kapıp 23 nisan çocuğu modumda koştur koştur eve gelip pişirdim:) yanına bir de sarımsaklı yoğurt:))) 1 dilim de çıtır ekmek ,mımmm nasıl keyifle yedim anlatamam:))))))

O gün bugün gördüğüm anda hiç affetmem, alırım ve aynı keyifle de yerim:)

Aranızda pazı sevmeyenleriniz varsa eğer muhakkak deneyin derim,ıspanağın kardeşi gibi:))
Demedi demeyin yani:)))

Hepinizi öpüyorum,seviyorummm ve tarife geçiyorummmm:)


MALZEMELER:

1 demet pazı
1/2 kuru soğan
1 çay bardağı pirinç
1 yemek kaşığı kadar domates salçası
3 yemek kaşığı zeytinyağı
karabiber
tuz
sıcak su

YAPILIŞI:

Pazıyı iyice yıkayıp süzüyoruz.İnce ince doğruyoruz.
Geniş bir tencerede 3 yemek kaşığı kadar yağda küp küp doğranmış soğanı kavuruyoruz.
Salça ilave edip azıcık sıcak su ekleyip karıştırıyoruz.
Doğranmış pazıyı ilave edip karştırmaya devam ediyoruz.
Yıkanmış pirinci,tuzu,karabiberi de ilave edip , üzerini biraz geçecek kadar  da sıcak su ekleyip pişmeye bırakıyoruz.


AFİYET OLSUN

SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER

27 Kasım 2010 Cumartesi

ISLAK KURABİYE

Share |
Salatadan içinize fenalık geldi biliyorum:))) Bugün salata tarifi vermeyeceğim söz:))) 

Emreciğimin doğum gününde, kardeşimin hazırlayıp getirdiği nefisss bir kurabiye tarifi vereceğim size.
Bizden yıldızlı 10 puan aldı , umarım sizlerde deneyip beğenirsiniz.Özellikle 1 gün sonra tadı daha güzel oluyor,tavsiye ederim...Ellerine sağlık güzel kardeşim benim:)

Herkese mutlu mutlu hafta sonları dilerim...

Buyurun tarifimize,



ISLAK KURABİYE



MALZEMELER:

2 yumurta

1 çay bardağı toz şeker

1 cay bardağı sıvıyağ

2 yemek kaşığı nişasta

125 gr margarin

4 yemek kaşığı kakao

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

1 çay bardağı damla çikolata

aldığı kadar un


Şerbeti İçin,

2.5 çay bardağı şekeri ve 2.5 çay bardağı suyu kaynatıp,soğumaya bırakın




YAPILIŞI:

Önce Şerbeti hazırlayıp soğumaya bırakalım.


Bütün malzemeleri yavaş yavaş karıştırıp, yoğuruyoruz.

Elimizle yuvarlak yuvarlak şekiller verip, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri çatlayana kadar pişiriyoruz.

Pişen kurabiyelerimizi fırından çıkarıp yarım saat kadar dinlendiriyoruz.

Üzerlerine daha önce hazırladığımız ve soğuttuğumuz şerbeti döküp arzuya göre hindistan cevizi ile süsleyip servis yapıyoruz.

Afiyet Bal Olsun.


Sevgi Dolu Öpücükler

Zeyneple Çikolata Tadında Günler




24 Kasım 2010 Çarşamba

Bloggerlar Ev Gezmesinde :) Seri 1:)

Share |
Veee bütün kızlar toplandık toplandık toplandık.....hoppaaa...

Herkese en sevgi dolusundan merhabalaaar:)

Her tatil gibi bu tatilde çabucak bitti yine...Başladık yine rutin koşturmalara ,çarşambayı getirdik çok şükür:)

Bayram öncesi sevgili Ferah'ın Türkiye'ye gelme vesilesiyle sevgili Yaseminciğim güp güzel bir organizasyona ev sahipliği yaptı sağolsun:)))) Bizi acayip güzel ağırladı güleryüzlüm benim.
Kimler vardı kimlerrr:)  Sevgili betülüm ,   hilalim ,  gülayım ,  aylinim , ayşenim , gülerim, gülfemciğim , ve tabiki ben vardık :)
sevilim ara ara telefonla bağlandı renk kattı,  behiyeciğim de çiçekleriyle bizimleydi :)
meltemcimde şirin kurabiyeleriyle masayı renklendirdi ve eve götürdüğüm kurabiyeyle Emreciğimi çok mutlu etti:)))


Bu kadar becerikli ve tatlı hatun bir araya gelirse tahmin edin ne olur:))) Yedim yedim yedim...Güldüm güldüm güldüm..Dinlendim... tekrar yedim yedim yedim:)))
Gerçekten uzun zamandır bu kadar keyifli ve lezzetli dakikalar geçirmemiştim:)
Bayram öncesi doping oldu bize...
Herşey inanılmaz lezzetliydi,hepinizin eline sağlık blogcanlarım:)
Ben bir gün önce 6.evlilik yıldönümümüzü kutlamakla meşgul olduğum için vakit bulup birşey hazırlayamadım maalesef:(
Kendimi ve her daim boş olan midemi götürdüm sadece:)))


Masadan da anlaşılacağı gibi gün sonunda suratımda koca bir gülümseme ve karnımda koca bir göbekle mutlu mutlu evime döndüm:)

Bu güzel gün için canım yasemine çok teşekkür ederim. Hepinizi çok seviyorum kızlar:) 

En yakın zamanda tekrarlamak dileğiyle...

Sevgi dolu Öpücükler

17 Kasım 2010 Çarşamba

MISIRLI MEKSİKA FASÜLYELİ SALATA

Share |
Hepinizin bayramını tüm kalbimle kutlarım,öperim öperim sarılırım:)))

Emre ilk defa tam anlamıyla bu sene bayramı yaşadı:)))
Dün sabah ona "bugün bayram erken kalkın çocuklar" şarkısını da öğrettim :))
Mutlu mutlu, şarkılı bayram kahvaltısı yapıp karı koca iyice gaza getirdik onu...Anlattık anlattık...
Emre Bey en çok bayramlarda bol çikolata yenir ve hediyeler ,harçlıklar alınır kısmıyla ilgilendi...
Şimdi de bayramda çocuklar sevindirilir mesajıyla yola çıkıp sürekli isteklerde bulunup duruyor :)))
Yarın için bile çoktaaaan plan yapmış...kahvaltı bile yapmadan doğru parka gidelim diye fikirler sunuyor:))

Bu gün düşündüm de yavruma bayramları bizim yaşadığımız gibi yaşatmaya çalıştığım için mutluyum.
Emre çok heyecanlansın istiyorum,bayram çikolatalarının tadına varsın, harçlıklarıyla neler alacağını ,lunaparkta nelere kaç tur bineceğini,bayramlıklarını zevkle giyinip ,aile ziyaretlerinin ne kadar önemli ve keyifli olduğunu yaşasın istiyorum...Ah ahh bu duyguları bütün çocuklar yaşasa herşey daha güzel olmaz mı aslında...

Her anın tadını çıkarmak lazım...Sevmek lazım...Gülümsemek lazım...

Beraber daha nice bayramlara inşallah diyorummmm ve nefisss salatamızın tarifine geçiyorum:)))


MISIRLI MEKSİKA FASÜLYELİ SALATA


MALZEMELER:

1 su bardağı mısır

1 su bardağı Meksika fasülyesi

½ demet yeşil soğan

½ demet maydanoz

4 yemek kaşığı zeytinyağı

2 yemek kaşığı limon suyu

2 çay kaşığı sirke

Tuz



YAPILIŞI:

İnce ince kıyılmış maydanoz, soğan ve diğer salata malzemelerini genişçe bir kasede harmanlayıp,zeytinyağı,limon sirke ve tuzu da ekleyip, karıştırıp soğuk soğuk servis yapın.

Afiyet Bal Olsun…


10 Kasım 2010 Çarşamba

Pirinç Salatası

Share |
Herkese en sevgi dolusundan merhabalaaaaar:)

Salata seviyorsanız eminim bu tarifi de beğeneceksiniz...

Bu sıralar özellikle kardeşim için salata tarifleri vermeye çalışıyorum,malum yeni gelin:))) Elime düştü diyebilirim,ne istesem alır gibi görünüyor hehehe:))) Sonracığıma yeni gelin  hem çalıştığı için hem de mutfağa evlendikten sonra girmeye başladığı için kolay ve pratik tariflere ihtiyaç duyuyor...Ablası da onun için yapıp yapıp yayınlıyor:))) Hadi bakalım kardeşim bu tarifte senin için:)))

Hepinizi seviyorum,öpüyorum veee tarife geçiyorum:)



PİRİNÇ SALATASI



MALZEMELER:


2 su bardağı pirinç

½ demet dereotu

½ demet maydanoz

½ demet yeşil soğan

1 adet salatalık

1 çay bardağı mısır

½ limonun suyu

1 çay bardağı zeytinyağı

Tuz



YAPILIŞI:



Pirinci haşlayıp süzüyoruz ve geniş bir kaseye alıyoruz.

Üzerine ince ince kıyılmış yeşillikleri, küp küp doğranmış salatalığı, mısırları ekleyip karıştırıyoruz.

Limon suyunu, zeytinyağını ve tuzu da ekleyip karıştırıp salatamızı servise hazır hale getiriyoruz.



Afiyet Bal Olsun.




7 Kasım 2010 Pazar

Ispanaklı Kiş

Share |

Bu nefissss kiş tarifini sevgili tümaycığımdan aldım.Gerçekten nefis ve pratik bir tarif oldu. Biz çok beğendik umarım siz de beğenirsiniz:)))

Buyurun tarifimize,


ISPANAKLI KİŞ




Malzemeler:


2 su bardağı un

100 gr. becel margarin

1 yumurta

2 çorba kaşığı süt

1 çay kaşığı tuz



Üzeri için,



½ kg. ıspanak

150 gr. beyaz peynir

2 adet kırmızı biber

3 çorba kaşığı zeytinyağı

tuz


Yapılışı:


Derince bir kaba unu koyup, ortasını havuz gibi açıp oda sıcaklığında yumuşamış margarini ve yumurtayı ilave edelim.

Tuz ve 1 çorba kaşığı süt ekleyip ele yapışmayan, yumuşak kıvamlı bir hamur haline gelene dek yoğuralım.

Tart kalıbımızı yağlayıp unlayalım.

Hamuru merdane ile kalıbımızın büyüklüğüne göre açıp içine yerleştirelim.

Hamurun üzerini birkaç yerinden çatalla delip 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirelim.



üst malzemesi için,



Ispanağı ve biberleri yıkayıp doğrayalım.

Zeytinyağını bir tencereye koyup önce biberleri kavurup ,ıspanağı ekleyelim ve tekrar kavuralım.Peynirleri ve tuzu ilave edip karıştırıp kiş hamurumuzun üzerine karışımı yayalım.

Fırında 10 dakika kadar pişirip sıcak servis yapalım.



Afiyet, Bal Olsun


Sevgi Dolu Öpücükler

Zeyneple çikolata tadında günleeer:)))

5 Kasım 2010 Cuma

Sofra.com.tr blog yazarlarıyla buluştu

Share |

Hepimizin keyifle takip ettiği sofra dergisi artık http://www.sofra.com.tr/  olarak da dijital ortamda bizlerle birlikte olmaya başladı....Yayın hayatına başlayışını kutlamak amacı ile de Adile Sultan Sarayı'nda bir brunch düzenlediler. İnanılmaz güzel bir atmosferde sevdiğim arkadaşlarımla ve kıymetli SOFRA  ekibiyle kahvaltı yapmak benim için unutulmaz günlerden biri oldu diyebilirim.




 Kırmızı kupalarımızla poz vermek de ayrıca keyifliydi:)))


Bu güzel gün için tüm Sofra Dergisi ekibine teşekkürler ederim.
Dergide sağladıkları başarıların devamının  dijital ortamda da katlanarak çoğalmasını tüm kalbimle dilerim.Tekrar görüşmek dileğiyle...

Sevgi Dolu Öpücükler

Zeyneple Çikolata Tadında Günler:)

3 Kasım 2010 Çarşamba

KUŞ ÜZÜMLÜ KEK

Share |
Herkese kocaman kocaman Hallooo:))))

Çok şükür döndük evimize...vallahi kapıyı açar açmaz evim evim güzel evim dedim...tatiller hep güzel gelir bana ama nedense evimin kokusunu içime çektiğimde özlediğimi hissederim her defasında...içim bir garip olur...sanki uzun zaman geçmiş gibi suçlu hissederim kendimi evime karşı...mutfağıma,eşyalarıma vs.hepsine hüzünlü hüzünlü bakışlar fırlatırım:))))
Evimi ve sizi gerçekten çooook özlemişim:) şükür kavuşturana...

Gelelim Almanya'ya...

Özellikle aklımda kalanlar , kolay kolay korna sesi duymuyorsunuz, kaos yok, yollarda tırlarla kamyonlarla mücadele etmek gibi bir sıkıntı yok,onlar sağdan tıngır tıngır gidiyorlar...yolda çukura düşmek gibi bir sıkıntı yok...kaymak gibi valla yollar:)))Sonracığıma pis pis sümküren, tüküren,sokağa çöp atan,bir ağaç gölgesi görünce çekyatını kapıp ailecek pijama giyinip piknik yapan,çocuklarını sağlı sollu tokatlayıp çemkiren vs. insanlar görmek mümkün değil...düzenli kurallı bir ülke...insanlar birbirine saygılı...kaldırımlar dükkanlar tarafından işgal edilmemiş,pusetle çocuğunu heryere götürebilmen mümkün,karşıdan karşıya geçerken 15 dak. beklemiyorsun,evler,arabalar temiz ,her yer orman ve kesinlikle romantik bir ülke diyebilirim. Herşeye rağmen Türkiye'ye dönünce de ohhh güzel ülkem benimmmm demeyi de nedense ihmal etmedim:))))

Gelelim Emrem'e...giderken artık Alman'mı olacağız diye acayip telaşlandı durdu garibim...Uçağı çok sevdiği ve daha önce de bindiği için sorun çıkmadı...öğle saati uçtuğumuz için sürekli camdan dışarı baktı,bulutları gördükçe "vayy uçağa bak ne çok duman çıkarıyor" "süper güçlü bir uçakmış "diye de acayip hoşlandı...
Sonracığıma en komiği orda 2 yeni arkadaşla tanıştı fakat bir türlü kamyonunla oynayabilir miyim diyemedi garibim çocuğa...
Kuzenine (ablamın 3yaşındaki kızı) dönüp ağlamaklı bir tonla "benim acilen Almanca konuşmam lazım" dedi.Prensesimizde "tamam Emre üzülme,mami,papi,danke"..."söyle şimdi"...
Emre tekrarlıyor tabi hemen "mami ,papi,danke" veeee çığlıklar ,sarılmalar "evettt almanca konuşuyorum artık":))))) Sonra mutlu mutlu oynadılar tabi...
Kamyonu nasıl aldığı aramızda hala merak konusu ama:)))) muhtemelen Türk'ün gücü devreye girdi diye düşünüyorum:)))




Bir tatil daha bitti ve ben tekrar sizlerle olduğum için gerçekten mutluyum kızlar, sizi nefis bir kek tarifiyle baş başa bırakıp blog ziyaretlerimi yapmak için kaçıyorum hemen:))))

Buyurun tarife;




KUŞ ÜZÜMLÜ KEK


MALZEMELER:

2 Adet yumurta
1 su bardağı tozşeker
1,5 çay bardağı ayçiçek yağı
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 adet kırmızı elma
2 yemek kaşığı kuş üzümü
1 çay bardağı ceviz
1 çay kaşığı tarçın
1/3 çay kaşığı toz karanfil
½ çay kaşığı toz zencefil
Aldığı kadar elenmiş un

YAPILIŞI:

Yumurtayı ve toz şekeri iyice çırpalım. Ayçiçek yağını ilave edip tekrar çırpalım.
Kabukları soyulmuş elmayı rendeleyip karışıma ilave edelim.
Kuş üzümünü, dişe gelecek şekilde kırılmış olan cevizi, vanilyayı ,kabartma tozunu ve baharatları da ilave edip tekrar karıştıralım. Aldığı kadar unu yavaş yavaş ilave edip ,yağlanmış ,unlanmış kek kalıbımıza harcımızı dökelim. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirelim.



AFİYET , BAL OLSUN

SEVGİ DOLU ÖPÜCÜKLER

 
Visual Design By Afet