8 Nisan 2009 Çarşamba

SEBZELİ KEK

Bugün benim ve eşim için unutulmaz günlerden biri daha sanırım:)

Emreciğim ilk defa berbere gitti bugün...Oğlumu babasının berberine götürdük:)

1 haftadır evde berbercilik,kuaförcülük oynayıp onu ufak ufak hazırlıyordum...

Evde pek seviyordu fakat berbere gidince alt dudak düştü hemen aşağıya...

Abileri hemen ona arabalar oyuncaklar verdiler... konsantre oldu ufak ufak önce...

Sonra babasının kucağında izin verdi saçlarının kesilmesine:)

İçim bir tuhaf oldu...Önceden ne zaman doğacak diye bekliyordum, sonra ne zaman emekleyecek, ne zaman yürüyecek derken bugün erkek traşı yapıldı yavruma:)

Allah bu güzel duyguyu herkese tattırsın , hepimizin çocuklarına sağlık, mutluluk versin inşallah...

Bu nefis böreğimsi keki sebze yemeyen oğlum için denedim... fakat o içinde çikolata yok diye yine yemedi...

Biz bayıldık,özellikle 1 gün sonra sanki daha nefis olmuş gibiydi...

Sebze sevmeyen çocuklar için ideal bir tarif,denemenizi tavsiye ederim...




MALZEMELER:

2 adet kabak
1 adet patates
1 adet havuç
4 dal yeşil soğan
1/2 demet maydanoz
1 çay bardağı kadar beyaz peynir
1/2 bardak zeytinyağı
1 paket kabartma tozu
tuz
karabiber
pulbiber

Aldığı kadar un

YAPILIŞI:

Kabağı,havucu,patatesi yıkayıp,kabuklarını soyup, rendenin iri tarafıyla bir kaseye rendeliyoruz.
maydanozu ve yeşil soğanı iyice yıkayıp minik minik kesip rendelenmiş karışıma ilave ediyoruz.
Diğer bütün malzemeleri ve elenmiş unu da ilave edip iyice karıştırıp yağlanmış unlanmış kalıbımıza döküyoruz.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

Ilık ılık servis yapıyoruz...

Afiyet , Bal Olsun :)


sevgili arkadaşım http://sayrem.com/ bana bu ödülü layık görmüş:)
çok çok çok sevindim...teşekkür ederim canımcım.
Bende bu ödülü bütün arkadaşlarımla paylaşmak istiyorum...hepinizi çooook seviyorum:)

25 yorum:

TATESAL dedi ki...

Neleryapmışsın ellerine sağlık.Çok nefis olmuştur eminim...Oğluşuna sıhhatler olsun!!!!Maşallah

Unknown dedi ki...

Canımmmmmmm ne kadar güzel anlatmışsın paşaya sıhhatler olsun
maşallah.Kek süper ellerine sağlık sevgiler...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Çok sağlıklı, tam da benim sevdiğim türde br kek. ellerine sağlık:)

hunerlieller dedi ki...

sebzeli kek harika..elinize saglık.oglunuza sıhhatler olsunn.sevgiler.

yesildomates dedi ki...

canım yaa çocuklar büyüdükçe bizde onlarla neler öğreniyoruz... sanki yaşlatıyorlar kendilerinle bizi:))
sıhatler olsun küçük yakışıklıya..
kekte çok besleyiciye benziyo..
ellerine sağlık..
öpüyorum....

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

öncelikle Allah yavrunu bağışlasın sağlıklı ömürler versin anneli babalı büyütsün.sebzeli kek iyi fikir benceede benimde hep aklıma geliyordu ama hiç denemedim bir ara denemek lazım sevgiler

Unknown dedi ki...

Allah hayırlısı ile sakal traşı olduğu günleri de göstersin.Seni çok iyi anlıyorum büyük oğlum ilk kez sakal traşı olurken onu izledim ve ağladım zaman o kadar çabuk geçiyorki
Ellerine sağlık can arkadaşım bir de çay demleseydin yanında iyi giderdi.:)

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

ellerine sağlık canım...
harikaaa :)

Unknown dedi ki...

benimde oglumu ilk traşa götürşümüz geldi aklıma.bir tutam saçını saklıyorum hala.hepte saklayacagım.ilk saçı çünkü.kek çok saglıklı gözküyor ellerine saglık.

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

BENİM İÇİN ÇOK GÜZEL BİR TARİF BEN TUZLU VE SEBZELİ KEKLERE BÖREKLERE BAYILIRIM ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sebzeli keki bende severek yapar ve ikram ederim..
ellerine sağlık sevgili zeynep..
afiyetler olsun.. sevgiler.

www.illedeyemek.com dedi ki...

Elinize sağlık nefis görünüyor...

www.illedeyemek.com

pelince dedi ki...

Traşını sevsinler onun...Sıhhatler olsun...
Kek nefis olmuş,ellerine sağlık.

Sevgiler.

Narince dedi ki...

Böyle böyle adam olacaklar işte. Benimki Haziran'da onikiyi bitirip onüçe girecek. Yıllar çok çabuk geçiyor, minik kuşlar hızla büyüyorlar. Daha sık görüşmek üzere sevgili Zeynep.

Doyumluk.... dedi ki...

Ne güzel bir tarif.Çokta besleyici.Oğluma yedirmem lazım.Eline sağlık.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Kek çok güzel ve nefis görünüyor ellerine sağlık..Blogger ödülün için teşekkürler.Darısı başımıza :) Başarılarının devamını dilerim cnm..Sevgiler

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

Kek çok güzel ve nefis görünüyor ellerine sağlık..Blogger ödülün için teşekkürler.Darısı başımıza :) Başarılarının devamını dilerim cnm..Sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Çocukların büyümesi nasıl bir mutluluk anne baba için değil mi?
bende kızımın saçlarını sardım geçen akşam.Sabah açtı heyecanla, lüle lüle olmuş bi salladı bi salladı..kızım büyüor dedim baktım ardından..içim cız etti.
ellerine sağlık,

sevgiler

Adsız dedi ki...

kek nefisss

ellerine sağlık
sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Kek harika görünüyor.
Sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Merhaba,
ziyaretiniz için teşekkür ederim. Oğlunuzun daha nice güzel günlerine. Küçük adam, uygun adımlarla büyümeye başlamış. Ne mutlu ki, yanın da her günün onun için özel yapmaya çalışan anne ve babası var.
Ellerinize sağlık. Sebzeli kek çok güzel görünüyor.
Sık sık görüşmek dileğiyle,
Sevgiyle kalın.

Sevil Altunel dedi ki...

zeynepçim inşallah askere gittiği ve evlendiği günleride görürsün..sıhhatler olsun traşınada..bu börek tam bizim eve göre olmuş.tarifi aldım ellerin dert görmesin arkadaşım..sevgilerimle..

İlknur dedi ki...

Merhabalar,oğluna sıhhatler olsun.Seninde ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Kesinlikle deniycem...

Mutfak Havlusu dedi ki...

böyle sebzeyle yapılan lezzetler çok güzel oluyor hele dereotu gibi benim ayrıcalıklım olan patates gibi ayrıcalıklı olanlar varsa benim için onlar ayrı güzel oluyor:)
seninkinde de patates kabak var nefis,ellerine sağlık.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Bayıldım bu tarife, hemen deneyeceğim, teşekkürler...