30 Mart 2009 Pazartesi

Kıymalı Ispanak Yemeği Tarifi

Evinizde dolaşan bir karınca sizi bütün bir gün eğlendirebilir mi?

Bu sabah Emre'm mutfakta çöp kutusunda gezinen bir karınca görmüş...
Anneeee diye çığlık çığlığa...zıp zıp zıplıyor mutfakta.
Kedileri,köpekleri,kuşları,dinozorları,tavşanları vs. hepsini tanıyor ve seviyordu fakat bu küçüçük varlıklar ilk defa dikkatini çekmiş yavrumun. Uzun uzun izledi önce onu. Siyah olduğunu, küçük olduğunu keşfetti. Mutfakta bir telaş başladı ikisi arasında:)
Talihsiz karınca sürekli Emre'den korkup korkup çöp kovasına kaçıyor.
Emre 'de kovayı karıncanın evi zannediyor...Tık tık çöp kovasına vuruyor kapıya vuruyormuş gibi... sonra merhabaaaa diyor..
zavallı karınca neye uğradığını şaşırmıştır kesin:)

Oğlum küçük görünen koskoca yüreğiyle ekmek kırıntıları attı arkadaşına, biraz su damlacıkları gönderdi çöp kovasına...en son koca bir muzu yedirmeye çalışıyordu ki müdahale etmek zorunda kaldım:))))
Bir süre sonra da sevgili karıncamız da bizi terk edip kayıplara karıştı:)

Emre baktı ki arkadaşı evinde(çöp kovasında) yok bu defa da kendisi karınca oldu , bütün evi saatlerce emekleyerek dolaşıp durdu veee yorgunluktan uyuya kaldı:)))

annesi de o uyurken gülümseyerek nefisss bir ıspanak yemeği yaptı yorgun karıncaya:)

Sevgi dolu bir çocuk yetiştirmeye çalışıyorum ve ne mutlu bana ki sanırım bunu başarıyorum. Küçük karıncam çok seviyorum seni:)

Bu kadar börtü böcek muhabbetinden sonra yemek tarifi vermek pek uygun olmadı ama bugünkü maceramızı paylaşmak istedim sizinle:)

Hepinizi öpüyorum ve hemen tarife geçiyorum;



ISPANAK YEMEĞİMİZ İÇİN,

MALZEMELER:

1 Kg. ıspanak
1 adet soğan
2 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı kadar pirinç
tuz
karabiber
kıyma
su

YAPILIŞI:

Ispanaklarımızı iyice börtü böceğinden ayıklanması için sirkeli sularla yıkıyoruz,doğruyoruz.
geniş bir tencerede sıvıyağda soğanı ve kıymayı iyice kavuruyoruz.
Salçasını ilave edip,tuzunu,karabiberini serpiştiriyoruz.
Sos fokurdamaya başlayınca yıkanmış ,doğranmış ıspanaklarımızı ve yıkanmış pirinçlerimizi ilave ediyoruz. Üzerini geçeçek kadar sıcak su ilave edip pirinçler pişinceye kadar pişiriyoruz.
isteğe göre sarmısaklı yoğurtla servis yapıyoruz.

Afiyet, Bal Olsun...

24 yorum:

Unknown dedi ki...

HARİKA LEZİZ BOL VİTAMİNLİ BİR YEMEK OĞLUŞUNA MAŞALLAH...
MUZ YEDİRMESİNE EPEY GÜLDÜM. CANIM BENİM İKİNİZİDE KOCAMAN ÖPÜYORUM SAĞLICAKLA KALIN...

Unknown dedi ki...

Birşeyleri keşfederek öğrenmek insanın doğasında var sanırım.Benim iki küçük karıncam da (biri 20 diğeri 14 yaşında ama bana göre onlar hala benim miniklerim)hayatı keşfediyorlar artık.Allah hepsine uzun ve sağlıklı bir ömür versin.Ellerine sağlık canım.

TATESAL dedi ki...

çOK NEFİS GÖRÜNÜYOR,BENDE SEVERİM ISPANAĞI,ELLERİNE SAĞLIK...

kirazdünyası dedi ki...

bende çok severim ıspanak yemeğini ama bir türlü kıymalısını sevemedim :( zeytinyağlı ise favorimdir...

ellerine sağlık...

pelince dedi ki...

Zeynepcim çok şeker senin yakışıklı,birde muz yedirmek istemiş çok güldüm :))
Benim evde de yazın bolca karınca olur,ben hiç bu kadar nazik davranmıyorum onlara.Beni çıldırtıyorlar çünkü.... :(

Ispanak yemeği nefis olmuş,yoğurtla birlikte yemesini çok severim..Ellerine sağlık....

Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık harika olmuş çokta severim sevgiler...

sihirlirloklava dedi ki...

gülümsettin beni burda..ben de bugün mutfakta karınca görünce nerden de gelmiş diye söyleniyordum..oysaki oğluş için ne eğlenceli olmuş...sevgiler canım..

yesildomates dedi ki...

canım çocukların yeni şeyleri keşfetmesini izlemek harika bir şey...
emre bey inş. karıncasıyla tekrar buluşur...:))

ıspanakta lezzetli görünüyo..
öpüyorum ..ellerine sağlık zeynepciğim..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

amanın ne sevimlidir onun peşinde dolaşırken emrecik:)

bence eve küçük bir hayvan alma vakti gelmiş sanki.

canım ıspanak yemeğinin üzerine yoğurt döküp yiyebilirmiyim.çok severimde:).

ellerine sağlık çok öpüyorummm

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

oooooh mis missss..... tam benim mideme layık. leziz:D

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Minik karıncan için vitamin deposu olmuş yemeğin ellerine sağlık...Miniğede afiyet bal şeker olsun...
Sevgiler...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Kış aylarının vazgeçilmez yemeklerinden biri. Ellerine sağlık. Afiyet olsun...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

yüzümde kocaman bir gülümsemeyle okudum yazdıklarınız. Hele de büyüklere çok kızdığım şu günlerdeee..
Çocuk olmak ne güzel :)
Sevgiler

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Merhaba Ben Arzu,

"Mutfaktaki deli" arkadaşımıza yorum yazmışsınız bu emek hırsızlığıyla ilgili. Bahsettiği blog bize ait. Ortada hırsızlık falan da yok. Arkadaşın tamamen abartmasından kaynaklanıyor. O yazı bana mail aracılığıyla geldi ve bende çok beğendiğim için bloğumuzda yayınladım ama gelen mailde kimin yazdığı belli değildi. Herzaman herkese böyle mailler gelir. Kime ait olduğunu bilmediğim için kafadan bir isimde yazamam zaten. Yazıyı bloğumuzda "BEĞENDİĞİMİZ YAZILAR" adı altında sunduk. Kendi yazdığımız yazılar diye değil. O yüzden bu arkadaşın neden bu konuyu buralara getirdiğini anlamıyorum. Hayatta kabul edemediğim şeylerin başında yanlış anlaşılmaktır. O yüzden bu açıklamayı gerekirse herkese yapmaya hazırım. Ayıp eden ben değilim bu konuyu size bu şekilde yansıtanda. Aynı açıklamayı kendisine yaptığımız halde anlamak istemiyor yapacağım bişey yok. Sevgiler...

Özlemce Tarifler dedi ki...

oyyyyyyyyy emremide karıncasınıda annesinide yerimmmm ıspanağıda yerim :))) canım elelrine sağlık mis gibi olmuşşşş öptüm canımsınnn

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmmm yanınada yoğurt oldumu bir tencere yerim valla.ellerine sağlık canım benim hamarat arkadaşım pire gibidir maşallah
kocaman kocaman öptümmm

eldivenlerim dedi ki...

harika gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım......

Disalce dedi ki...

aman yerim o karıncayı...yani senin insan karıncanı:)

karıncada neye uğradığını şaşmıştır...bu kadar ilgi fazla gelmiş olmalı ki kaçmış:))

ellerine sağlık zeynom...nefis görünüyor ıspanak yemeğin..ben ıspanakları temizlerken o kadar inceliyorum ki saatlerce ayıklayamıyorum..onun için nadiren pişiriyorum:)

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

CANIM BENİM ALLAH NAZARLARDAN KORUSUN NE GÜZEL HAYVAN SEVEN GİRŞİMCİ BİR ÇOCUK OLACAK SANIRIM .:)
ISPANAKLTA NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

ebruakin dedi ki...

Selamlar Zeynep'cim

Senin gibi bir annesi olduğu için çok şanslı Emre. Eminim ki sevgi dolu bir çocuktur.
Bazı anneler çocuğu, karıncaya dokunacak mikrop kapacak diye böyle bir tecrübeye izin bile vermezler.
En iyi öğrenme yolu denemek.

Yemek de harika görünüyor canım.
Sana da, oğluşa da afiyet olsun.
Öptüm ikinizi kocaman.
Sevgiler...

Sevil Altunel dedi ki...

zeynepçim hem sağlıklı hemde nefis bir yemek olmuş.ellerine sağlık..

ha bu arada bugün yayınladığım kampanyaya destek verirsen çok sevinirim.teşekkürler..

Dünya Otizm Farkındalık Ayı
2 Nisan, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratmak ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla, 2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından “Dünya Otizm Farkındalık Günü” (2nd April World Autism Awareness Day) olarak ilan edilmiştir. 2 Nisan’da başlayan “Otizm Farkındalık Ayı” çerçevesinde tüm dünyada otizmle ilgili araştırmaların teşvik edilmesi ve bilinirliğin artırılarak, erken teşhis ve tedavinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.
toplumu bilinçlendirmek adına ne olur Destek verin...

Adsız dedi ki...

cok guzel oldu cok tesekkur ederim

Adsız dedi ki...

güzel görünüyor emeğine sağlık bloguma beklerim cnm http://suskunmutfak.mutfaksirlari.com/